Изтребител на ВВС е паднал в Черно море

Изтребител на ВВС е паднал в Черно море. Инцидентът е станал по време на учения.

При изпълнение на тренировъчна задача над морската акватория на Република България, самолет МиГ-29 от състава на българските Военновъздушни сили, е изгубил радиовръзка и е изчезнал от радарите в 00:45 ч., уточниха от МО.

Веднага е започнала операция по търсене и спасяване, която продължава и в момента. В нея участват сили и средства от състава на Военноморските сили, Съвместното командване на специалните операции, Гранична полиция и Военновъздушните сили. Министърът на отбраната Георги Панайотов пътува към района на инцидента, както и служебният премиер Стефан Янев. Провеждането на тактическото учение с бойни стрелби „Шабла 21“ е прекратено.Пилотът на изтребителя е майор Валентин Терзиев от 3-а авиационна база Граф Игнатиево на длъжност началник на щаб на ескадрила.

Самолетът на ВВС, който падна тази нощ в Черно море, е изчезнал от радарите, предприета е операция по спасяване на пилота, която продължава и в момента, заяви служебният министър на отбраната Георги Панайотов.

Всичко, с което разполагаме е включено в спасителната операция, подчерта служебният министър. След изчезването от радарите няма никакъв сигнал от изтребителя. Потвърждавам, че изтребителят е изчезнал внезапно от радарите. Не мога да кажа дали пилотът е катапултирал, това се установява още, добави Панайотов. Изтребителят е бил сам в небето, изпълнявал е задача, стрелял е по цел около полунощ, защото е изчезнал около 0:45 ч. от радарите, съобщи още служебният министър. В района на инцидента има две фрегати, има един миночистач, там има уред за измерване на дълбочината, който да търси останки от машината. Изтребителят още не е локализиран, каза Панайотов.

Заседанието на Министерския съвет е отложено заради инцидента.

МиГ-29 е многоцелеви съветски изтребител от четвърто поколение. Разработен е през 1970-те години. Еквивалентни на МиГ-29 американски самолети са F-16 и F-18. При въвеждането си в употреба това е един от първите изтребители, способни да изпълняват акробатичната маневра „Кобра на Пугачов“.

Управлението е хидравлично. МиГ-29 има система за автопилот, но за разлика от Су-27 не разполага с електродистанционна система за управление. Самолетът е много маневрен, с отлично управление при резки и продължителни завои. Конструкцията е предвидена да издържа претоварване със сила на ускорение до 9 g при маневри в бой. МиГ-29 е задвижван от два турбореактивни двуконтурни двигателя Климов (ТРДДФ) РД-33 с форсажен режим, всеки с тяга 55 kN (81,9 kN с форсаж). /БГНЕС