Китайската компания Alibaba се съгласи да продаде веригата универсални магазини Intime със загуба от 1,3 млрд. долара, тъй като технологичният гигант съкращава операциите си с оглед на засилващата се конкуренция на ожесточения пазар за електронна търговия в страната.
В изявление до Хонконгската фондова борса Alibaba заяви, че Intime ще бъде продадена на „консорциум от купувачи, включващ Youngor Group и членове на ръководния екип на Intime“.
В изявлението се казва, че Alibaba очаква да регистрира загуби в размер на около 9,3 млрд. юана (1,3 млрд. долара) в резултат на продажбата, предаде АФП.
Alibaba е водещ играч в огромния сектор на електронната търговия в Китай, но през последните години базираната в Ханджоу фирма се сблъсква с по-силна конкуренция, тъй като съперниците ѝ нарастват, а потребителите се стремят да намалят разходите си.
В резултат на това компанията се стреми да повиши ефективността си, отчасти чрез освобождаване от несъществени активи.
Основана от предприемача Джак Ма през 1999 г., Alibaba започна най-голямото преструктуриране в историята си миналата година, разделяйки групата на шест отделни структури.
Миналия месец тя отбеляза умерен годишен ръст на приходите от 5% през последното тримесечие, което не отговаря на прогнозите.
„В съответствие с нашата стратегия ние продължаваме да инвестираме в основните си дейности, като същевременно повишаваме оперативната ефективност“, заяви тогава главният финансов директор на Alibaba Тоби Сю.
Перспективите за по-нататъшен растеж на вътрешния пазар се усложняват от по-силната конкуренция от страна на местните съперници, включително собственика на Temu PDD Holdings, JD.com и създателя на TikTok ByteDance.
Според официалните данни ръстът на продажбите на дребно в Китай се е забавил до 3% на годишна база през ноември, което не отговаря на прогнозите, тъй като търсенето във втората по големина икономика в света остава слабо. | БГНЕС