Всеки администратор на платформа би следвало да съдейства при наличие на съмнителни търговски съобщения на неговия сайт. Ако не получат необходимата помощ, потребителите могат да се обърнат към компетентните национални органи.
Всички хора в рамките на ЕС биха могли да получат безплатна индивидуална помощ или справка за правата си в сайта на Европейски потребителски център България.
С цел повишаване на осведомеността на хората по важни потребителски теми, ЕК създаде кампанията „Твоето бъдеще. Твоят избор“. Като част от нея Комисията предлага информационно видео по темата за безопасност в Интернет: EC AV PORTAL (europa.eu).
Програмата излага дългосрочна визия и въвежда конкретни действия за защита на потребителите, като им дава възможност да играят активна роля в процеса. Новата програма съдържа пет ключови области, които се фокусират върху действията, които ЕС ще предприеме до 2025 г. за защита на европейските потребители. Това са:
Устойчив преход: овластяване на потребителите да играят активна роля
Дигитална трансформация: осигуряване на защита на потребителите както онлайн, така и офлайн
Ефективно правоприлагане и правна защита: осигуряване на пълна защита върху правата на потребителите
Уязвимост на потребителите: засилване на информираността на потребителите, посрещане на нуждите на различни групи от тях
Защита на потребителите в глобален контекст: насърчаване на защитата на потребителите на високо равнище в чужбина. /БГНЕС