Алексиев добави, че инцидентите са притеснителни и сподели, че в рамките на една година са се случили около 28 запалвания, които не са само на БДЖ, а и на частни компании. „За мен дори и един запален локомотив е много, защото това не трябва да се случва", категоричен е той.
Причините се коренят доста назад във времето, поради това, че е неглижирана поддръжката и председателят на Комисията г-н Свиленски беше прав, че по-скоро политиката от дълги години беше БДЖ да изглежда добре на счетоводни книжа, да бъдат изплатени дълговете, но за сметка на това се неглижира крайно поддръжката, да не говорим за закупуване на нов подвижен състав, каза Алексиев и добави, че мерки вече са предприети. По отношение на поддръжката са обявени 14 процедури на поддръжка, доставка на резервни части, ремонт на подвижен състав. Разпоредено е да се извършват и много по-обстойни инспекции на агрегати, на кабели в локомотивите.
„Има седем мерки за контрол и избягване на такива ситуации, както и закупуване на наистина модерна техника", обяви той.
Готви се и поръчката за нов подвижен състав, която е на финалната права, но в момента е изпратена за преглед на Европейската комисия, за да е сигурно, че тя ще отговаря на европейските норми на заложените критерии в Плана за възстановяване и устойчивост.
„Когато нещо не се поддържа както трябва, то се амортизира бързо, случват се инциденти, затова включихме и част, която е включена и поддръжката на този подвижен състав, за да може да има по-дълъг експлоатационен живот", поясни Алексиев. По думите му в инфраструктурата има още много какво да се направи. „За българската инфраструктура се отделят около 105 милиона капиталови разходи на година, за австрийските железници размерът е десет пъти повече", подчерта още транспортният министър.
Той посочи, че редовното правителство също е неглижирало доставката на резервни части, поддръжката.
Железниците се развиват и през миналата година са превозени 50 хиляди тира към Турция с железопътен транспорт, което Алексиев нарече „голямо постижение". „Искаме да увеличим тези камиони и да ги направим от порядъка на 150 – 200 хиляди на година", съобщи той и допълни, че с турската страна са се разбрали да увеличат броя влакове на денонощие. /БГНЕС