Министър Цеков добави, че принципал на българския ВиК холдинг е МРРБ.
„Управленската програма е разработена с 18-месечен хоризонт, одобрена е от партиите, които подкрепят правителството“, съобщи той и добави, че е заложен прозрачен механизъм за разходване средствата в МРРБ.
Министърът на регионалното развитие подчерта, че е ключово да разходват поверените средства по възможно най-прозрачен и най-целесъобразен начин.
„Имаме изключително сериозна работа в политиката по отношение на изграждането и поддържането на републиканската пътна мрежа и това е едно от тежките наследства, които получава МРРБ“, заяви Цеков.
Министърът на регионалното развитие посочи, че работата на Агенция „Пътна инфраструктура“ не се извършва целесъобразно, но добави, че са сформирали работна група към АПИ, влезли са и в контакт с ЕИБ, като целта е до края на 18-месечния програмен хоризонт да имаме разработена инвестиционна програма.
Цеков подчерта, че не е изградена пътната връзка като част от коридор номер 8, както и редица други. „Не по-розово е положението по отношение на магистрала „Струма“, допълни Цеков и уточни, че по време на предходния кабинет бяха сключени два договора за изграждането на магистрала в този участък. Той добави, че за трасето в посока Гърция за преминаване на две ленти през Кресненското дефиле не е удачен вариант в настоящата управленска програма и възнамеряват да организират процедура за допълнителна оценка на въздействието върху околната среда.
„Общественият интерес налага ние да строим час по-скоро АМ „Хемус“, но законосъобразно“, категоричен е министърът на регионалното развитие. Той обясни, че пътното поддържане е дейност, която по дефиниция не е строителна, а по-скоро законодателна. Цеков коментира обявените от служебното правителство обществени поръчки на стойност от около 4 млрд. лв. без ДДС за текущ ремонт и поддръжка на пътищата.