"Разширената защита на данните е най-високото ниво на сигурност на данните в облака на Apple", заяви Иван Кръстич, ръководител на отдела за инженеринг и архитектура на сигурността в Apple.
Тя дава "на потребителите избора да защитят по-голямата част от най-чувствителните си данни в iCloud с криптиране от край до край, така че те да могат да бъдат декриптирани само на техните доверени устройства", добави той.
Apple заяви пред Wall Street Journal, че с повишената сигурност вече няма да може да прехвърля историята на iMessage и други файлове, дори когато това се изисква по закон от разследващите.
Този ход потенциално ще възобнови дълъг период на противопоставяне между технологичните фирми и правоприлагащите органи.
Apple се противопостави на правни усилия за отслабване на криптирането на iPhone, за да позволи на властите да прочетат съобщенията на заподозрения за бомбения атентат в Сан Бернардино, Калифорния, през 2015 г.
Представители на полицията по света твърдят, че криптирането може да защити престъпници, терористи и порнографи дори когато властите имат законна заповед за разследване.
Защитниците на гражданските права и неприкосновеността на личния живот, заедно със специалистите по киберсигурност, обаче се застъпват за криптиране на данните, за да се предпазят от неправомерно шпиониране от страна на властите, както и от хакери.
"Постоянно идентифицираме и смекчаваме възникващите заплахи за личните данни на (потребителите) на устройството и в облака", заяви старши вицепрезидентът на Apple по софтуерно инженерство Крейг Федериги в публикация.
При новата настройка Apple заяви, че само iCloud Mail, Contacts и Calendar ще останат некриптирани поради необходимостта да работят с други системи.
Новото ниво на сигурност ще бъде достъпно в САЩ до края на този месец и ще бъде въведено в световен мащаб през следващата година, заявиха от Apple.
Apple отстоява защитата на личните данни като начин да се разграничи от технологичните гиганти Meta и Google, които внимателно следят онлайн активността на потребителите, за да увеличат приходите от реклама. /БГНЕС, АФП