Армани вече не изключва продажбата на империята си

89-годишният италиански моден майстор Джорджо Армани, който винаги е защитавал яростно независимостта на своята луксозна група, вече не изключва продажба или излизане на борсата, когато той вече не е начело.

"Независимостта от големите групи все още може да бъде движеща ценност за групата "Армани" в бъдеще, но не мисля, че мога да изключа нещо", казва Армани в писмено интервю за Блумбърг, публикувано.

"В момента не обмислям поглъщане от голям луксозен конгломерат", но "не искам да изключвам нищо априори, защото това не би било много предприемаческо", обясни той.

Що се отнася до пускането на акции на борсата, "все още не сме го обсъждали", но "това е вариант, който би могъл да бъде разгледан, надявам се, в далечното бъдеще", коментира Армани.

"Големите групи имат в полезрението си все повече исторически марки", оплаква се италианският моден ветеран.

Въпреки че поглъщането "може да осигури растеж, от една страна, от друга, то води до неизбежна промяна на ценностите и големи сътресения, включително по отношение на стила", предупреждава той.

През последните двадесет години няколко италиански групи бяха изкупени от френския гигант в областта на лукса LVMH, включително Fendi, Bulgari и Loro Piana. Неговият конкурент Kering придоби Gucci и притежава 30% дял във Valentino, с опция да го увеличи до 100%.

Запитан за своето наследство, Армани смята, че "най-доброто решение би било група от доверени хора, които са ми близки и които аз съм избрал".

Джорджо Армани, който няма собствени деца, споменава в този контекст директорите на фондацията на своята група, по-специално Лео Дел'Орко, който му е помагал в управлението на компанията в продължение на много години, както и племенниците си Силвана и Роберта Армани и племенника си Андреа Камерана.

"Фондацията ще решава и управлява бъдещето на групата "Армани", защото начело са най-близките ми хора", каза г-н Армани.

През 2022 г. групата "Армани" регистрира продажби в размер на 2,35 млрд. евро, което представлява ръст от 16,5%, и отбеляза ръст на оперативната си печалба (Ebit) с 30% до 202,5 млн. евро. /БГНЕС