Той посочи, че по статистика на БНБ депозитите над 100 000 лв. и над 500 000 лв. също растат. „Това означава, че във всички сегменти на банкови клиенти се наблюдава процес на консерватизъм и трупане на ресурс в наличност и депозити, отколкото активно инвестиране. Нещо, което ние се опитваме да променим“, отбеляза финансистът.
Стойчев обясни, че има различни концепции що се отнася до това какво представлява частното банкиране и какви са специфичните нужди на всеки един клиент спрямо доходите му, инвестициите му, спестяванията му и общото му богатство. „В общия случай българинът не намира наличието на частен банкер като достатъчен аргумент, за да заплати, в някои случаи една не много ниска месечна такса за ползването на такъв тип услуга“, уточни той. Според него именно за тези клиенти, банките са разработили продукти, които са по-скоро за тези, които са по-чувствителни на тема цена и разходи. „Най-често това са пакетни програми, предлагащи изключително атрактивни отстъпки от банкови услуги и продукти - множество безплатни плащания месечно например, безплатни кредитни карти от висок клас и т.н.“, посочи той.
Стойчев даде и повече информация за новата карта World Elite ™ Mastercard ®, която Първа инвестиционна банка представи преди няколко дни.
„Това е един продукт, който разработихме съвместно с Mastercard и съм горд с него поради факта, че във Fibank успяхме да надградим върху вече един изключителен и завършен картов продукт – най-високият от своя клас. Превърнахме го в много атрактивно и изискано банково бижу“, категоричен е той. Освен физическото изражение на този продукт – съвършена метална кредитна карта, той е и ключът към много врати в целия свят. Тя е неизменен аксесоар когато става дума за пътувания, които за всички клиенти сключили договор за новата метална карта са абсолютно безплатни до края на 2023 г. „Също така първите 50, които се регистрират на https://www.priceless.com/fibank ще получат прекрасен уикенд за двама в много изискано място. Тази карта дава и безплатен достъп до частното банкиране на Fibank“, разкри той.
Асен Стойчев коментира и финансовата грамотност на българина.
„Инвестиционната култура на българите не се е променила значително през последните 2 години. Те станаха по-запознати с това що е високи лихви, с това как пазарната конюнктура и среда се различава от предходните 5-10 години и как това влияе върху джоба им или върху разходите им по финансиране на покупка на имоти“, заяви той и добави, че хората не използват всички възможности, които имат и тук е моментът, в който частното банкиране може да е от полза на клиентите. /БГНЕС