Авиокомпании превръщат самолети в ресторанти

Най-голямата авиокомпания в Япония предлага първокласна трапеза в паркиран самолет на цена от 540 долара, съобщава Би Би Си.

All Nippon Airways (ANA) започна да предлагат услугата в сряда и добави още слотове за април, след като местата бързо се разпродадоха.

Редица авиокомпании обмислят творчески какво да правят със заземените си самолети по време на пандемията.

Но Австралия се опитва да вдигне самолетите си във въздуха с пакет от 1,2 млрд. долара, за да насърчи вътрешните пътувания.

Глобалната авиационна индустрия е изправена пред най-голямото си предизвикателство за оцеляване на фона на строги карантинни и пътнически ограничения, които вече са осакатили сериозно някои превозвачи.

Мнозина са измислили креативни начини да инкасират приходи, като „полетите до никъде“ се оказват популярни, заедно с трапезата на борда в приземени самолети.

През октомври Singapore Airlines предложи на мераклиите възможността да обядват на борда на „Еърбъс” A380, паркиран на главното летище в града. Въпреки цената, която е до 380 паунда, първите две дати за ползване на „авиокухнята” бяха разпродадени в рамките на половин час.

Идеята на ANA се осъществява в Boeing 777, паркиран на летище Ханеда в Токио.

Докато седалка в първа класа струва 59 800 йени, хапващите могат да изберат по-евтино изживяване в бизнес класа за 29 800 йени.

Идеята за „ресторант с крила“ е замислена от служители, които искат да използват по-добре паркирания самолет.

Миналата седмица British Airways също направи първото си „земно” меню чрез своя кетъринг партньор DO & Co, въпреки че тези ястия са за доставка по домовете. Има избор от четири различни комплекта, всеки стигащ за двама клиенти, като цените започват от 80 паунда.

В четвъртък австралийското правителство пусна своя пакет от 1,2 милиарда долара, целящ да накара хората да харчат за вътрешни пътувания. Схемата ще намали наполовина цената на близо 800 000 самолетни билета и ще продължи до края на юли.

Qantas, Virgin Atlantic и Jetstar пуснаха билети на половин цена за повече от 20 дестинации. Qantas също изпробва приложение за цифрово пътуване. /БГНЕС