Австралийска медия произвежда 3000 новини седмично с помощта на ИИ

News Corp Australia произвежда 3000 статии седмично с помощта на генеративен изкуствен интелект, разкри изпълнителният председател Майкъл Милър, цитиран от „Гардиън“.


Милър заяви пред Световния конгрес на новинарските медии в Тайпе, че екип от четирима служители използва технологията, за да генерира хиляди местни истории всяка седмица за времето, цените на горивата и пътната обстановка, според Mediaweek.

Звеното Data Local се ръководи от редактора на News Corp по журналистика, свързана с данни, Питър Джъд и много от историите са с негово заглавие. Звеното допълва материалите, писани от репортерите за 75-те "хиперлокални" издания на компаниите в цялата страна, включително в Пенрит, Лисмор, Феърфийлд, Бундаберг и Кернс.

Истории като "Къде да намерим най-евтиното гориво в Пенрит" се създават с помощта на изкуствен интелект, но се контролират от журналисти, според говорител на News Corp. На страницата не се оповестява, че репортажите са съставени с помощта на ИИ.

Говорителят потвърди, че Милър е направил коментарите на конференция миналия месец, и заяви, че би било по-точно да се опишат "3000 статии" като предоставящи служебна информация.

"Например от няколко години използваме автоматизация за актуализиране на местните цени на горивата няколко пъти дневно, както и ежедневни отразявания на съдилищата, пътната обстановка и времето, съобщения за смърт и погребения", каза говорителят. "Бих искал да подчертая, че всички подобни информации и решения се наблюдават от работещи журналисти от екипа на Data Local."

Милър заяви на конференцията, че 55% от всички абонаменти се дължат на хиперлокалните издания - от които News стартира 24 през последните години.

През 2020 г. общо 112 от печатните вестници на Рупърт Мърдок спряха да излизат, включително 36, които бяха затворени напълно. Но много от тях останаха само дигитални и оттогава компанията пусна няколко нови местни медии, които са само дигитални. Медиите се обслужват от един-единствен журналист и обикновено са в региони с население от 15 000 души или повече.

Повечето новинарски редакции в Австралия проучват как могат да използват изкуствен интелект.

ABC заяви пред „Гардиън“, че се фокусира върху приложения на ИИ, които имат потенциал да подобрят достъпността на съдържанието. "Това включва транскрипция на нашето аудиосъдържание, предаване на статии от текст на реч с помощта на глас и превод с помощта на ИИ, както и препоръки и персонализиране.

"От известно време ABC внимателно оценява възможните приложения на ИИ", заяви говорител. "Както бихме направили с всеки инструмент, ABC тества начините, по които ИИ може да подобри нашата журналистика в обществен интерес и да направи съдържанието ни достъпно за повече австралийци."

Nine Entertainment заяви, че все още не разполага с политика за ИИ, която да сподели. /БГНЕС