Тя казва още, че е неадекватно и искането на Националното сдружение „Случаен превоз” да получат безвъзмездна помощ от минимум 30 000 лева, защото подпомагането трябва да бъде според разходите, които има дадена фирма, и не може за всички помощта да е в този размер, защото за едни ще е прекомерно голяма, а за други „капка в морето”.
„Щетите за бранша са в пъти по-големи и механизмите и начините за подпомагане не биха се решили с исканата сума от 30 000 лева, защото на практика те са за много по-големи суми. Проблемът е много по-мащабен”, убедена е тя и уточнява, че Конфедерацията подкрепя исканията им, защото това са част от техните, но представени в умален мащаб.
Милтенова потвърждава изказаната позиция на колегите си, че мярката 60/40 е неработеща в техния случай, но уточнява, че на това се дължат и преговорите, които водят тя да бъде адаптирана спрямо специфичните нужди на всеки бранш. По думите на председателя на КАП и мярката, в рамките на която може да се получи подпомагане до 10 000 лева, също е недостатъчна, но продължават да работят за подпомагането на бранша.
„Мярката, която предстои да бъде приета от юли месец, за разлика от други сектори, тук ще бъдем облагодетелствани. Това е една целева помощ, която е само за автобусния транспорт, и която ще продължи 6 месеца, в които всяка фирма ще може да получава безвъзмездно по 290 лв. подпомагане за своите служители”, припомня тя.
Попитана дали браншът, също като други, ще поискат намаляване на ДДС-то на 9%, Милтенова отговори, че предстои да бъде обсъден този въпрос, но не би се учудила такова искане, на принципа на лавината, да излезе от много браншове./БГНЕС