Утре предстои двустранна среща със служебния министър на транспорта, и ако на нея не бъде постигнат консенсус, браншът предприема ефективни протестни действия.
Преди дни в интервю министърът съобщи, че е готов да бъдат увеличени часовене по кормуване, а именно този казус стои в основана на спора между автоинструкторите и Министерството. Според председателя на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов „това, което каза министърът, не може да се случи по този начин“.
В неделя инструкторите се събират на Национален съвет, и една от точките, които са включени в дневния ред на заседанието, е подготовка за национален протест, съобщи пред БГНЕС Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по автомото подготовка в България.
„Единственото министерство, в което до момента не се случва нищо, е Министерство на транспорта. Видяхме, че във всяко едно министерство са открити някакви нарушения, за съжаление, в това министерство десетки години назад работят едни хора, които не правят нищо друго, освен да създават едни калпави текстове в нормативни документи, които затрудняват и обучението на водачи на МПС, и съответно хората, които водят това обучение”, каза той.
Иванов посочи, че в изпитните тестове за младите шофьори има грешки, на които вече десет години никой не обръща внимание. „Най-фрапантният случай за това е, че от Нова година паднаха санкциите за отнемане на свидетелство за управление на МПС, ако не сте си платили глобите. Дори и след промяната в Закона, тази санкция все още стои в листовките и никой не ги е актуализирал към днешна дата”, посочи той. По думите му капката, която преляла тяхното търпение, е изменение на Наредбата 38 за изпитите. Така, ако минете на червен светофар и ви късат на втората минута, изпитът продължава да тече.