Автомобилната индустрия не изпълнява целите за климата

Големите производители на автомобили ще трябва да продават около половината от броя на бензиновите и дизеловите превозни средства в сравнение с настоящите прогнози, за да постигнат основните цели за климата, заявиха от Грийнпийс.

Според нов доклад на екологичната група, за да се постигне ограничаване на глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий, в света не могат да бъдат продадени повече от 315 милиона нови автомобила, задвижвани с изкопаеми горива.

В момента обаче големите автомобилни производители са на път да продадат 712 милиона дизелови и бензинови автомобила до 2040 г., заяви Грийнпийс, след като световните лидери се срещнаха тази седмица в Египет за решаващата среща на върха на ООН за климата.

Предотвратяването на повишаването на температурите с повече от 1,5 градуса по Целзий над прединдустриалните нива е основна цел на Парижкото споразумение.

"Производителите на автомобили трябва да ускорят прехода си към превозни средства с нулеви емисии".

Изследването е проведено от експерти от Технологичния университет в Сидни и Университета за приложни науки в Бергиш Гладбах, Германия.

Те определиха максималния брой дизелови и бензинови автомобили и микробуси, които могат да бъдат продавани, за да останат съвместими с целта за 1,5 градуса по Целзий.

След това изследователите прогнозират бъдещите продажби на автомобилната индустрия, като разглеждат четири основни производителя: Японската "Тойота", германският "Фолксваген", южнокорейските "Хюндай" и "Киа", както и американският "Дженерал мотърс".

Според Грийнпийс "Тойота" надхвърля най-много ограниченията, като продаде между 55 и 71 милиона автомобила повече, отколкото е съвместимо с ключовата цел за климата.

С нарастващия натиск за намаляване на емисиите водещите производители на автомобили вече ускоряват усилията си да се откажат от двигателите с вътрешно горене и да преминат към производство на повече електрически превозни средства.

Някои правителства обявиха планове за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили като част от усилията за постигане на нулеви нетни въглеродни емисии, но много от тях все още не са го направили. /БГНЕС, АФП