В момента обаче големите автомобилни производители са на път да продадат 712 милиона дизелови и бензинови автомобила до 2040 г., заяви Грийнпийс, след като световните лидери се срещнаха тази седмица в Египет за решаващата среща на върха на ООН за климата.
Предотвратяването на повишаването на температурите с повече от 1,5 градуса по Целзий над прединдустриалните нива е основна цел на Парижкото споразумение.
"Производителите на автомобили трябва да ускорят прехода си към превозни средства с нулеви емисии".
Изследването е проведено от експерти от Технологичния университет в Сидни и Университета за приложни науки в Бергиш Гладбах, Германия.
Те определиха максималния брой дизелови и бензинови автомобили и микробуси, които могат да бъдат продавани, за да останат съвместими с целта за 1,5 градуса по Целзий.
След това изследователите прогнозират бъдещите продажби на автомобилната индустрия, като разглеждат четири основни производителя: Японската "Тойота", германският "Фолксваген", южнокорейските "Хюндай" и "Киа", както и американският "Дженерал мотърс".
Според Грийнпийс "Тойота" надхвърля най-много ограниченията, като продаде между 55 и 71 милиона автомобила повече, отколкото е съвместимо с ключовата цел за климата.
С нарастващия натиск за намаляване на емисиите водещите производители на автомобили вече ускоряват усилията си да се откажат от двигателите с вътрешно горене и да преминат към производство на повече електрически превозни средства.
Някои правителства обявиха планове за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили като част от усилията за постигане на нулеви нетни въглеродни емисии, но много от тях все още не са го направили. /БГНЕС, АФП