На представянето присъства и ръководителят на Българска антарктическа експедиция проф. Христо Пимпирев.
В книгата Качо разказва историите и перипетиите на екипажите, но от името на легендарния кораб "Фрам". Най-здравият дървен плавателен съд по онова време е имал три полярни експедиции – една със създателя си Фритьоф Нансен в Северния ледовит океан, с Ото Свердруп до Канада и с Руал Амундсен до Южния полюс. В момента корабът, построен през 1892 година, се намира в музея в Осло.
"Защо написах книга за кораб ли? Защото той е уникален и няма друг като него. Обикновено корабите от 19-20 век са се плашили от ледовете. Тук е моментът да си спомним за "Титаник", но "Фрам" е построен, за да се изправи срещу ледените късове, да се справи с тях и да изтърпи натиска им. Ледовете могат да направят две неща на един кораб – да счупят кила, както стори с „Титаник” или да смачкат корпуса и да го потопи. Този кораб обаче е успял да устой на всичко това, защото е построен с философията на един орех", заяви авторът и добави, че когато един кораб има вертикална форма и е издължен при натиск той се чупи.
"Ако формата на кораба обаче е овална, ледът може да започне да го притиска, но няма да го счупи, тъй като той ще се надигне и така, плавателният съд ще остане над леда, а не под. Това е великата идея на Фритьоф Нансен", добави Качо и подчерта, че когато Нансен представил проекта си на великите британски изследователи те го обявили за луд.