Бойкотират McDonald's в Близкия изток

Някои от пазарите на McDonald's в Близкия изток и някои извън региона изпитват "значимо въздействие върху бизнеса" заради конфликта между Израел и Хамас, както и "свързаната с него дезинформация" за марката, заяви главният изпълнителен директор Крис Кемпчински.


Големите западни вериги за бързо хранене, сред които McDonald's и Starbucks, са били свидетели на до голяма степен спонтанни кампании за бойкот от страна на гражданите заради възприеманата им произраелска позиция и предполагаемите им финансови връзки с Израел, съобщи Си Ен Ен.

Кемпчински заяви, че дезинформацията, свързана с марки като McDonald's, е "обезкуражаваща и неоснователна". В публикация в LinkedIn той заяви:

"Във всяка страна, в която работим, включително в мюсюлмански държави, Макдоналдс е гордо представен от местни собственици оператори, които работят неуморно, за да обслужват и подкрепят своите общности, като наемат хиляди свои съграждани".

През октомври McDonald's Израел съобщи в профилите си в социалните медии, че е предоставил хиляди безплатни ястия на служителите на Израелските сили за отбрана.

По-късно франчайзите на Макдоналдс в някои мюсюлмански страни се отказаха от това, подчертавайки поляризираната регионална политика, в която глобалните корпорации се ориентират по време на война.

Някои от западните марки усещат влиянието на бойкотите в Египет и Йордания, които сега се разпространиха и в някои страни извън арабския регион, включително в Малайзия, която има мюсюлманско мнозинство.

Към фискалната 2022 г. компанията франчайзира и управлява около 40 275 ресторанта McDonald's в повече от 100 държави. Веригата за бързо хранене отчита общи годишни приходи от 23,18 млрд. долара през изминалата година./БГНЕС