Борисов: Господ спаси работниците, затрупани в тунел "Железница" (ОБОБЩЕНИЕ)

Премиерът Бойко Борисов пристигна при тунел „Железница“, където се запозна с обстановката след срутването тази сутрин в тунела, при което пострадаха трима работници, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона. Заедно с премиера бяха шефът на ВМА проф. Венцислав Мутафчейски и вътрешният министър Младен Маринов.

„Има две по сериозни травми, без опасност за живота. Генерал Мутафчийски предлага двама от пострадалите да бъдат транспортирани в ортопедията и вътрешното отделение на ВМА. Господ ги спаси!“, каза премиерът пред репортерите след като посети пострадалите в МБАЛ-Благоевград.

„Една част от скалата от 2 км от готовия тунел. Смята се, че точно там от дъждовете се е пропуснало вода през скалата и я е направила ронлива, и около 5-6 кубика маса са паднали.

Другите работници са се притекли на помощ и са ги спасили. Работата в другия тунел продължава“, така премиерът обясни инцидента в лявата южна тръба на тунела, който се прокопава от м. октомври на 2019 г.

„Всеки път предупреждавам да се пазят. Българите не знаят колко грандиозен, огромен и сложен строеж е. Като лястовички са по скатовете 20-30-тонни машини. Всяко внимание може да доведе до пропадане.

Затова, ако е било лесно, за олимпиадата за Гърция, трябваше да е готово. Случайност в следствие на дъждовете е. Казват, че са имали каски“, допълни Борисов.

Той каза още, че състоянието на свлачището при Рилския манастир също е тежко. На тези обекти се крие риск. От уважение към работниците, които работят на десетки метри под, над и в земята и планината, български момчета – казвам им „Пазете се“.

Станало е на 600 м навътре – това са рисковите 2-3 метра. Затова работят 24 часа.

Инцидентът коментира и министър Петя Аврамова: „Не са констатирани нарушения в изпълнение на дейностите. Риск винаги има! Много бързо са реагирали работниците и техните колеги са живи. Към момента е спряна работата и се очаква в близкия час проектантът и РДНСК да направят преписания за срутилия се участък. Комисия, която ще бъде назначена, ще направи обследване. В останалата част ще продължи работата.

Срутването в тунела стана в лявата тръба на южния изход. 2 километра тръби трябва да свържат северната с южната част, и трябва да се срещнат по средата.

На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна, горе-долу толкова е и от другата Срутването е станало от южната страна, откъм самата Железница.

“Железница” трябва да е най-дългият у нас автомобилен тунел с дължина 2.2 км. До момента са прокопани общо 850 метра. Тунелът трябва да е готов догодина.

Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Премиерът коментира и случая със съветника на президента Радев по следния начин:

„Това е моята работа. Неговото е лобизъм. Аз имам работа, която върша и не е правена и много години няма да се прави. Тези, които няма работа ходят от сутрин до вечер да си намерят място да си лобират. Този път фактите са такива, че колкото по-малко мълчат и не говорят, толкова по-заседнали са в тресавището. Те никога повече не могат да говорят за правосъдна система, нито за корупция, за лобизъм, за намеса на работата в отделните власти. Това не е кой да е съветник, това му е най-„чистият“ човек. Вътрешен министър по време на служебното управление. Смятайте какво е било назад. Колкото по-бързо спрат да говорят и погледнат своите къщички, както аз си я гледам – прекрасен обект, като стане грешка – аз пак съм тук. Дали сме пред прокуратурата – аз отговарям на всякакви въпроси всеки ден. Пред кой и кога съм се скрил“, каза премиерът Борисов.