Той каза още, че състоянието на свлачището при Рилския манастир също е тежко. На тези обекти се крие риск. От уважение към работниците, които работят на десетки метри под, над и в земята и планината, български момчета – казвам им „Пазете се“.
Станало е на 600 м навътре – това са рисковите 2-3 метра. Затова работят 24 часа.
Инцидентът коментира и министър Петя Аврамова: „Не са констатирани нарушения в изпълнение на дейностите. Риск винаги има! Много бързо са реагирали работниците и техните колеги са живи. Към момента е спряна работата и се очаква в близкия час проектантът и РДНСК да направят преписания за срутилия се участък. Комисия, която ще бъде назначена, ще направи обследване. В останалата част ще продължи работата.
Срутването в тунела стана в лявата тръба на южния изход. 2 километра тръби трябва да свържат северната с южната част, и трябва да се срещнат по средата.
На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна, горе-долу толкова е и от другата Срутването е станало от южната страна, откъм самата Железница.
“Железница” трябва да е най-дългият у нас автомобилен тунел с дължина 2.2 км. До момента са прокопани общо 850 метра. Тунелът трябва да е готов догодина.
Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.