Бойко Борисов инспектира "Струма" и тунел "Железница"

Премиерът Бойко Борисов днес е на автомагистрала „Струма”, слезе и в тунел "Железница" заедно с финансовия министър Кирил Ананиев и зам.-регионалния Николай Нанков.

За посещението отново разбираме от Фейсбук страницата на Борисов, където се излъчва видео на живо. По-късно правителствената информационна служба разпространи съобщение с информация от инспекцията.

Приказващи в България колко щеш. Да покажем последните 30 години кой какво е направил и тогава може да седнем да спорим, коментира Борисов. „Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод“, напомни още Борисов. Той разговаря с работници и се похвали, че движението в тунела се очаква да бъде пуснато за всички преминаващи през септември.

През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел „Железница“ на АМ „Струма“ и в целия участък от Благоевград до Симитли. Това ще е най-дългият тунел на Балканите. Изключително съоръжение, строено по австрийски метод, каза още той. Борисов се поинтересува и за състоянието на пострадалите работници при срутването през юни 2020 година.

Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. „От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра.

Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.

От правителствената пресслужба припомниха, че тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 ., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел „Железница“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената „сбойка“ на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал. Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. /БГНЕС