Chanel отдаде почит към историята на марката на "морския бряг"

В последния ден на Седмицата на модата в Париж Chanel се отправи към "морския бряг" за ревю, посветено на мястото, където известната основателка на модната къща открива първия си бутик, предаде АФП.

Ревюто започна с кратка реклама с участието на Брад Пит и Пенелопе Крус - почит към класическия френски филм от 60-те години "Мъж и жена" - чието действие се развива в северния крайморски град Довил.

На модния подиум звездата на шоуто несъмнено бяха плажните шапки с огромна периферия – отново свързани с първия бутик на Габриел "Коко" Шанел, открит в Довил през 1912 г., където тя продава шапки и облекла от свободно трико за стилните плажуващи.

През последните седмици нейната история привлече по-голямо внимание благодарение на сериала на Apple TV "The New Look", който изследва сложните ѝ отношения с нацистите по време на Втората световна война.

Новата колекция имаше палитра от ярки пастелни тонове в гама, предназначена за зимни разходки по плажа, включително палта, костюми от туид, панталони в стил 20-те години на миналия век и роклички.

Творческият директор Виржини Виар, която пое поста от Карл Лагерфелд, когато той почина през 2019 г., понякога е била критикувана за липса на смелост.

Но това има "заслугата да не губиш хора по пътя", каза актрисата и модел Ариел Домбасъл, редовна муза на Лагерфелд, говорейки в кулоарите на ревюто.

"То не е безпричинно ефектно, то е грациозно и винаги успешно", каза тя.

Деветият и последен ден от Седмицата на модата в Париж включва ревюта на дамски облекла на големи имена като Miu Miu, Lacoste и Louis Vuitton, както и изненадващо включване в последния момент на мъжко ревю на Saint Laurent за закриване на седмицата. /БГНЕС