„Досега вестникарската индустрия преминава през кризата сравнително добре“, казва Моник Хофман, медиен специалист от профсъюза Верди в Германия, където се продават повече вестници, отколкото в която и да е друга европейска държава.
"Вярваме, че търсенето на информация от читателите ще остане високо", каза тя и прогнозира, че ако се възползва от новите развития, индустрията може "не само да оцелее от кризата, но и да излезе от нея по-силна".
Според Асоциацията на германските издатели на вестници (BDZV), има някои причини да се радваме как секторът е засегнат в разгара на кризата през март, април и май.
Скорошен доклад на BDZV показа, че само един на всеки 10 членове на организацията е претърпял драматичен спад на тиража. Една четвърт от членовете обявиха, че продажбите са стабилни и около половината успяха да ограничат спада до между един и пет процента.
Полет на дигиталните абонаменти
Въпреки постоянния спад на продажбите през последните години, Германия все още продава около 14 милиона копия от 327 различни ежедневници всеки ден, сочат данни на BDZV от 2019 г.
Това поставя ежедневните продажби на вестници доста по-напред от Великобритания, например, която има малко над девет милиона, или Франция, която има шест милиона.
На всичкото отгоре страната има 17 седмични издания и шест неделни издания.
Кризата със сигурност остави своя отпечатък: приходите от реклама са се сринали, понякога с цели 80 процента, и около една трета от служителите са уволнени, оценява Аня Паскуай от BDZV.
Но „германските вестници се печатат и доставят навреме всеки ден“, посочва тя.
А дигиталните абонаменти, които отдавна изостават от продажбите на хартиените носители, буквално излетели нагоре.
"Издателските къщи единодушно ни казаха, че проектите - особено дигиталните - които се разглеждат месеци или дори години, успешно се реализират в рамките на няколко седмици", каза Паскуай.
Фридрих Калбер, говорител на групата „Аксел Шпрингер“, съобщи, че през март и април е регистриран рекорд на цифровите абонаменти за консервативния всекидневик „Ди Велт“ и таблоида „Билд“, най-продавания вестник в Германия, въпреки че той не беше в състояние да даде числа.