„Електрическите камиони с горивни клетки, задвижвани с водород, ще бъдат от ключово значение за осигуряване на неутрален за CO2 транспорт в бъдеще“, заяви шефът на Daimler Мартин Даум.
Водородните горивни клетки се разглеждат като обещаваща технология за тежкотоварни камиони, пътуващи на дълги разстояния. В момента теглото и времето за презареждане на батериите ги правят непрактични.
Но за да бъде практична технологията ще изисква създаването на мрежа от станции за зареждане с водород. Фирмите призоваха европейските власти да създадат около 300 високоефективни станции за зареждане с водород, подходящи за тежкотоварни автомобили до 2025 г. и 1000 до 2030 г.
Работата по прототипите е в ход и предсерийното производство ще започне в Германия./БГНЕС