Във форума участва Пловдивският университет „П. Хилендарски“, РУО – София-град, Съюзът на работодателите в системата на народната просвета в България, Сдружението на директорите в системата на образованието.
„Министерство на образованието и науката (МОН) заедно със социалните партньори и с помощта на ДАЗД точно това целим - да организираме такава работна следа, че да не работим след снега, както беше през март и април когато се учихме в крачка“, заяви тя и добави, че това става възможно благодарение на моделите за организиране на учебната среда, разработени по инициатива на председателя на Синдикат на Българските учители д-р на и.н. Янка Такев и на разработените от Държавнатга агенция стъпки за действие в кризисна ситуация.
„Това, което е най-важно сега, освен безопасната среда и качественото образование, е да осигурим благосъстоянието на всяко дете. Благосъстоянието означава то да е физически здраво, но и психически и емоционално здраво. Ето защо всички ние трябва да обединим усилията си и да запазим спокойствие, хладнокръвие във всяка ситуация, да сме достатъчно подготвени, защото ако не сме подготвени, ние ще започнем да работим в хаос, а децата не бива да усещат, че възрастните се тревожат за тях и, че няма достатъчна организация“, коменитра тя.
Попитана дали се е отразила в негативен акспект пандемията върху психическото здраве на децата, председатеят на ДАЗД каза, че децата в България са спокойни.
„Има и такива, на които се е отразило. Има и увеличаване на домашното насилие, не само към децата. Има много случаи, които са се изострили по отношение на родителските конфликти в домашна обсатновка“, посочи тя. От думите ѝ стана ясно още, че откакто Националната телефонна линия за деца се управлява от ДАЗД, тя печели все по-голямо доверие от страна на децата и се наблюдава спад на фалшивите и майтапчийски обаждания.
„Децата ни търсят за реални техни психични проблеми, както и възрастните. Увеличи се и подаването на реални сигнали за деца в риск“, обяви д-р Лилова.