ДАЗД стана член на Глобалната мрежа за телефонни линии в помощ на деца

Държавната агенция за закрила на детето стана пълноправен член на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца – Child Helpline International (CHI), съобщиха от Агенцията.

Членството в организацията е финалната фаза на процедурата, започната през миналата година по инициатива на председателя на агенцията д-р Елеонора Лилова, като целта е да се използват различните възможности, които организацията предлага, както и да се надгради още повече българската Национална линия за деца 116 111.

Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца е създадена през 2003 г. и обединява 173 участника от 142 държави от целия свят. Идеята на мрежата е да координира информацията и знанията, както и опита на националните мрежи в закрилата на децата.

„Участието на децата е основен принцип на Конвенцията на ООН за правата на детето. Целта е да се повиши разбирането, че те не са просто обекти в живота, а фактори в собственото си човешко развитие. Вслушването и вземането предвид на тяхното мнение, е както ключово за защитата на интересите и правата им, така и начин за придобиване на социални умения, граждански компетентности и увереност, които подкрепят тяхното развитие и потенциал“, подчерта председателят на ДАЗД д-р Елеонора Лилова.

С подписването на споразумението Националната телефонна линия за деца 116 111 в България зае своето място и в Общото събрание на линиите за помощ на деца. То се провежда два пъти годишно, а в него членуват 173 национални детски линии. Това сътрудничество помага да се установят важни тенденции от обажданията на децата на тях.

Част от споразумението е и ангажимента на ДАЗД за партньорство с организации, насочени в подкрепа на децата, телекомуникациите и частния сектор, за да се насърчат да признаят детските линии за помощ като ключов инструмент за закрила на детето.

„Ние от екипа на ДАЗД сме истински удовлетворени от проявеното доверие на децата, техните родители и гражданите, които търсят помощ от нас чрез линията. Високият брой обаждания на 116 111 не е само статистика – той показва, че обществото става все по-чувствително към живота и нуждите на всяко дете”, допълни д-р Лилова.

Всеки човек, който е загрижен за дете или е свидетел, че то е в риск, може да се свърже с телефон 116 111 напълно безплатно, по всяко време на денонощието, всеки ден. Линията е възможност за подкрепа, както за децата, така и за хората, които се грижат за деца и чрез нея те могат да получат информация и психологическа помощ от специалист. ДАЗД ще продължава да полага усилия на национално и международно ниво нейните услуги да продължават да се развиват и подобряват./БГНЕС