Disney, Fox, Warner Bros Discovery създават обща спортна стрийминг платформа

Fox Corp., Walt Disney's, ESPN и Warner Bros Discovery заявиха, че ще пуснат спортна стрийминг услуга по-късно тази есен, за да привлекат по-младите зрители, които не са настроени за традиционна телевизия.

Медийните компании ще създадат съвместно предприятие за създаване на нова услуга от широкото си портфолио от права за професионални и колежански спортове, което обхваща Националната футболна лига, Националната баскетболна асоциация, Мейджър лигата по бейзбол, Световната купа по футбол и колежанските състезания.

Услугата, която все още не е назована, ще предлага цялостен пакет от програми, който ще включва телевизионни канали, като ESPN, TNT и FS1, както и спортно съдържание, което се предава поточно. Абонатите ще имат и възможността да се абонират за нея като част от пакет за стрийминг от Disney+, Hulu или Max.

"Това означава, че пълният набор от канали на ESPN ще бъде достъпен за потребителите заедно със спортните програми на други лидери", заяви главният изпълнителен директор на Disney Боб Игър.

Медийният анализатор Майкъл Джей Улф от Activate Consulting заяви, че предприятието ще привлече 40-те милиона домакинства в САЩ, които плащат за високоскоростен достъп до интернет, но не са абонирани за платена телевизия. Цифровото предлагане на всички спортове вероятно ще се хареса и на Amazon, Apple и Roku, които обединяват стрийминг видео за милиони потребители.

"Това е умен защитен ход с потенциално огромни печалби", каза бившият изпълнителен директор на Disney Бърнард Гершон. Стартирането ще се осъществи в момент, когато кабелната телевизия продължава да губи абонати. Спортните събития на живо продължават да привличат мощна аудитория, независимо дали по телевизията или онлайн, както показа миналия месец Peacock на NBCUniversal със стрийминга си на живо на плейофния мач на NFL AFC Wild Card, каза той. Все пак тази аудитория идва на висока цена - според съобщенията 110 млрд. долара за медийни права за NFL./БГНЕС