Дизайнер: Историята създава марката и кара хората да купуват

Все повече хора избират дрехите си заради историята на бранда, не толкова заради самата марка. Голямата картинка – там се крие ключът на фона на бързо менящите се тенденции в модата и завръщащите се такива.

Пред БГНЕС създателят на „10 days 365“ Барбара Хилбринк разкри за съществуването на тези нови тенденции. С магнетичната дизайнерка разговаря специалният пратеник на БГНЕС и Cantarelli в Амстердам Гери Йорданова. Разговорът се случва в разгара на специализираното изложение Modefabriek 2024.

Според Хилбринк все повече хора припознават устойчивата мода за цел, което води до избора на етично изработено облекло, щадящо околната среда. Освен това се търсят истории, потребителят иска да разбере повече за бранда.

„Мисля, че хората стават все по-осъзнати и затова смятам, че те искат този тренд. Те не избират дрехите заради марката, а заради историята зад бранда”, каза Барбара пред БГНЕС.

Самата дизайнерката е от Холандия и създава своят бранд един петъчен ден. „Срещнах се с приятел, който е мой бизнеспартньор в момента и веднага си допаднахме. Той работеше в модната индустрия, а аз бях дизайнер. Започнахме без идея и план, но искахме да правим висококачествени, базисни (или основни) дрехи с лека ексцентричност”, обясни тя.

По думите ѝ от този момент са изминали 16 години и вече са се превърнали в голям бранд. „Най-важното е, че правим всичко от сърце. Правим го със страст. Целта ни не е да правим много пари”, категорична е тя.

Дизайнерката уточни, че искат да правят дрехи, които са меки и удобни и в ежедневен стил.

Тя сподели, че е много горда от това, което са постигнали. „Това, което представихме като колекция преди 6 години все още е актуално и това е голям успех, особено в свят, в които всичко е „бърза мода”, смята дизайнерът.

Запитана какво я вдъхновява и как е избрала света на модата да бъде нейния свят, Барбара споделя: „Смятам, че просто е било писано да се случи. Последвах пътя си. В началото продавах дрехи, после работех в компания, в която наеха дизайнери и осъзнах, че мога да се справя много по-добре от тях. Така започна всичко и научих всичко сама”.

„Моята цел е да направя нещо хубаво и да накарам хората да се чувстват щастливи в дрехи, които се усещат като втора кожа”, добави тя.

Дизайнерката призова хората да се върнат към своята истинска същност, да спрат с „бързата мода” и да плащат повече за качествени дрехи.

„10 days 365“ предлага и модерна класика без износване. Когато дрехите, закупени оттам вече не отговарят на нуждите на потребителя, няма да свършат в контейнера, а получават шанс за ново бъдеще при друг клиент. Опцията е връщане срещу ваучер за нова бъдеща покупка. /БГНЕС