Конкуренцията сред водещите производители на електрически превозни средства е ожесточена, като 2024 г. се разглежда като повратна точка, когато цените на батериите за автомобили ще преминат основния потребителски праг.
Електрическите превозни средства, задвижвани на батерии, ще бъдат доминиращата форма на автомобилен транспорт до 2050 г., представлявайки 56% от всички продажби на превозни средства през тази година. Изследване показва, че през 2050 г. ще видим 875 милиона електрически леки автомобила, 70 милиона електрически обществени превозни средства и 5 милиона превозни средства с горивни клетки по пътищата. Това означава, че общият брой превозни средства с нулеви емисии ще достигне 950 милиона бройки до средата на века.
Прогнозираният ръст на продажбите на електромобили показва лоши новини за превозните средства с двигатели с вътрешно горене (ICE). Продажбите на превозни средства с ICE, включително микро/меки хибриди, ще паднат под 20% от общите глобални продажби до 2050 г. Почти половината от останалите резерви от ICE ще бъдат в Африка, Близкия изток, Латинска Америка, Русия и Каспийския регион.
Транспортът е един от най-големите фактори за емисиите на парникови газове.
Страните, които съставляват повече от 50% от световните продажби на автомобили и производителите на автомобили, които представляват 80% от световните продажби, изразиха желание да бъдат неутрални по отношение на въглерода и много от тях направиха конкретни планове.
Петте най-големи производители на електрически превозни средства - Tesla, Volkswagen, General Motors, Nissan-Renault и Hyundai - са поели ангажимент за общо 8,9 милиона годишни продажби на електрически батерии до 2030 г., или близо 50% от световните продажби на електрически батерии.
Въпреки че в момента Tesla изпреварва останалите, като през 2020 г. са продадени малко над половин милион бройки електрически превозни средства, конкуренцията от производителите на оригинално оборудване и особено от Volkswagen се засилва.
Според анализа на Wood Mackenzie, Volkswagen ще надмине Tesla до средата на 2020 г. и ще бъде водещ производител на електрически превозни средства, продавайки близо 3 милиона електрически превозни средства годишно до 2030 г.