В този дух на прозрачност и отговорност, Пивоварите на Европа се присъединиха и към новия европейски ангажимент за подкрепа на прехода към устойчиви хранителни системи, като подписаха Кодекс за поведение на ЕС за отговорни стопански и търговски практики в областта на храните. Този документ е ключов елемент от европейската стратегия „От фермата до трапезата”. Инициативата има за цел да стимулира производителите, преработвателите и търговците на храни и напитки да се ангажират доброволно и да комуникират информация в подкрепа на здравословното, балансирано и устойчиво хранене, включително чрез предоставяне на прозрачни продуктови данни на потребителите. А чрез подписването на Кодекса, Пивоварите на Европа, измежду които Съюзът на пивоварите в България – СПБ, изразяват своя про-активен подход в прилагането на всички европейски политики и практики в защита на потребителите.
,,В пълен синхрон с тези саморегулаторни инициативи и подходи е и актуализацията на Кодекса за отговорни търговски комуникации и етични стандарти на СПБ. В него към разширените правила за дигитален маркетинг добавяме и насоки за работа с инфлуенсъри в социалните мрежи. В глобален план от съвсем скоро те вече са част от ангажиментите за отговорни комуникации на мултинационалните бирени компании. На секторно ниво българските пивовари отново са новатори и СПБ е първата браншова организация, която въвежда правила за маркетинг с инфлуенсъри. “ коментираха от Съюза на пивоварите.
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира, малц и хмел в страната и техните доставчици на материали. През 2021 г. членове на Съюза са пивоварните компании: ,,Болярка ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, ,,Загорка” АД, ,,Каменица” АД, ,,Карлсберг България” АД, ,,Ломско пиво” АД, ,,Доровски инвест“ ООД. През 2021 г. под мотото ,,Прозрачност - устойчивост - растеж“ браншът отбелязва три емблематични юбилея – 140 г. българска пивоварна индустрия, 65 г. пивоварна наука и 30 години от създаването на СПБ.
От 2007 г. Съюзът на пивоварите в България е част от организацията ,,Пивоварите на Европа”- Брюксел, която обединява 30 национални асоциации, представляващи интересите на 11 000 малки, големи и средни и микро производителите на бира на Стария континент. /БГНЕС