Творецът, който стои зад заглавия като "Посейдон", "Приказка без край" и "Еър Форс 1", е починал от рак на панкреаса, съобщи негов говорител. Той е бил на 81 години.
Петерсен, който е режисирал холивудски звезди, сред които Клинт Истууд, Дъстин Хофман, Джордж Клуни, Харисън Форд и Брад Пит в продължение на пет десетилетия, е починал в Лос Анджелис в петък.
Той е починал в резиденцията си в Брентууд, Лос Анджелис, в прегръдките на 50-годишната си съпруга Мария Антоанета.
Петерсен оставя син Даниел и двама внуци - Мая и Жулиен.
Роден в Емден, Германия през 1941 г., Петерсен постига първия си голям успех с трилъра за подводници от Втората световна война "Подводницата", адаптиран по едноименния роман за битката за Атлантическия океан. Филмът му носи две номинации за "Оскар" през 1983 г., включително за най-добър режисьор, а през следващата година Петерсен пуска първия си англоезичен филм - детското фентъзи "Приказка без край". През 90-те години на миналия век той се насочва към холивудските екшъни и филми за бедствия, като работи с Истууд и Джон Малкович в трилъра за убийства "На огневата линия" и режисира Хофман в тематичния филм за пандемията "Зараза".
"Това, което вероятно не трябваше да правя, е филмът "Посейдон", казва той в интервю през 2016 г. "По това време бях на гребена на вълната... Не трябваше да го правя, защото просто не се получава така. В някакъв момент се проваляш."
След това решава да си вземе 10-годишна пауза, преди да се завърне през 2016 г. с немската комедия "Vier gegen die Bank".
Глен Клоуз, която участва заедно с Форд във филма на Петерсен "Еър Форс 1", казва в изявление за АФП, че работата ѝ с германския режисьор "остава специален спомен за нея".
"Въпреки че сценарият беше вълнуващ и напрегнат, си спомням многото смях, особено в сцените около огромната маса във Военната стая", пише тя. "Споменът ми е за човек, изпълнен с радост от живота, който правеше това, което най-много обичаше да прави", допълва Клоуз.
През 2000-те години Петерсен режисира Клуни в "Перфектната буря" и Пит в "Троя". Както в "Перфектната буря", така и в "Подводницата", режисьорът демонстрира увлечението си по снимките, свързани с водни пространства.
"Харесвам елемента на водата. Смятам, че водата е най-красивата, почти хипнотизираща стихия - и най-опасната", казва той в интервю през 2000-та година.