Една трета от жените крият симптомите на менопауза

Една трета от жените, страдащи от симптоми на менопауза, казват, че ги крият на работното си място и мнозина смятат, че все още има заклеймяване около разговорите по темата.

Това показва проучване направено сред работещи жени в пет държави, пише "Гардиън".

Повече от 5 000 жени във Великобритания, Германия, Испания, Италия и Южна Африка са интервюирани за опита от менопаузата и работата им - в научни изследвания на доставчика на мобилни телефони Vodafone. Във всички страни, с изключение на Италия, около една трета заявяват, че крият симптомите, докато в Испания повече от половината се срещат със стигма по темата на работното място. Южноафриканските жени изглежда най-лесно обсъждат темата с колегите си, като 37% заявяват, че смятат, че има стигма, а в Италия делът, който казва, че имат скрити симптоми, е най-нисък - 28%.

Проучването установява, че онези, които са имали симптоми преди да навършат 45 години, най-често казват, че им е твърде неудобно да искат подкрепа на работното място. От тези в Обединеното кралство 63% от жените под 44-годишна възраст заявяват, че са се отказали да искат помощ, докато за всички възрасти цифрата е 43%. Цифрите са подобни в четирите други страни.

През последните години бизнесът започна да въвежда политики за подпомагане на жени, страдащи от симптоми на менопауза като горещи вълни, безпокойство и умора. Сред тях са набор от мерки за подкрепа на персонала, включително гъвкави условия на работа и лично, хладно и тихо работно пространство, което те биха могли да използват, когато е необходимо.

Съществуват обаче опасения, че много жени все още напускат работа, защото се борят с някои от ефектите и смятат, че не са подкрепени от работодателите си. Vodafone заяви, че около 15 000 на 100 000 служителки в момента преминават през менопаузата и че поема „глобален ангажимент“ да ги подкрепи. Компанията ще разгърне програма за обучение и осведоменост за всички служителки и всички са поканени на уебинар на тема „Хормонални етапи на здравето и живота“ в четвъртък.

Компанията си е поставила за цел жените да заемат 40% от ръководните роли до 2030 г. и заяви, че това вече е отразено на ниво борд. Понастоящем жените заемат над 31% от ръководните роли. /БГНЕС

Тагове: