Затрудненията не са свързани единствено със самото производство на автомобила, а и с това дали ще може да отговори на потребностите на гражданите с различно ниво на доходи. Според проф. Улусой, държавната подкрепа ще има определяща роля. Само при наличието на държавни субсидии TOGG ще може да бъде конкурентен на чуждестранните автомобилни концерни, които вече са добре познати на вътрешния турски пазар. До рекордния спад на курса на турската лира през август 2018 г. около 60 % от вноса се падаше на продажбата на леки автомобили в страната. По време на пандемията от коронавирус този показател спадна до 40 %. Новината за пускане на автомобил родно производство предизвика възторг у всички, но когато се стигне до покупката на определена кола, тогава възникват проблеми, смята професорът. Турците предпочитат чуждестранни марки, така че ще трябват усилия да бъдат убедени във високото качество на новия продукт, смята ръководителят на турската асоциация на доставчиците на автомобили Алпер Канджа. Рискован експеримент Ситуацията се усложнява и от факта, че Ердоган стартира своя проект в изключително неблагоприятен момент. През последния четвърт век Турция се превърна в голям износител на леки автомобили. На нейна територия откриха свое производство компании като Тойота, Форд, Рено, Фиат, Хонда и Хюндай. Заради кризата с COVID-19 търсенето на автомобили в световен мащаб рязко падна. По данни на Асоциацията на европейските производител на автомобили (ACEA), само в Европа пози показател намаля с 38 %.