За целта правителството планира да инвестира над 250 милиона паунда в изграждането на велоалеи /на които е позволено ползването на елтротинетките в страната/, а плановете за мащабната инвестиция ще бъдат оповестени през следващата седмица от транспортния секретар Грант Шапс.
Използването на този вид алтернативен транспорт - електрическите скутери и тротинетки, както и въвеждането на различно работно време за различните служители, за да няма струпвания в офиса, може да поддържаикономическата заетост в час пик в страната, съобщава The Times.
Въпреки добрата идея за социално дистанциране чрез тротинетките, правителството продължава да има сериозни опасения не само за здравето на пътуващите със скутери и тротинетки, но и за това на пешеходците. Според експерти дори приемането на стандарти за безопасност като задължителното носене на каска, светлоотразителна жилетка и ограничение на скоростта на движение, може да не е достатъчно.
През лятото на миналата година при инцидент с електрическа тротинетка почина известната телевизионна водеща и инфлуенсърка в YouTube Емили Хартридж. 35-годишната жена се сблъска с камион в Южен Лондон.
Само за миналата година в Лондон са регистрирани 31 инцидента със е-скутери, като те изобщо не са повлияли на популярността на превозните средства. Търговците на дребно отчитат 50% нарастване на продажбите на този вид превозни средства през последните 12 месеца.
В повечето европейски столици има и услуги за споделено каране на тротинетки, - в Париж например услугата има над 20 000 електронни скутери за лесно наемане. Този вид услуга, обаче, е пред закриване заради стотиците съдебни дела, които се водят от жертви на произшествия с участието на е-тротинетки. На дневен ред е и въпросът как тротинетките ще бъдат поддържани и дезинфекцирани след всеки потребител.
Във Великобритания нарушителите на правилата за каране на тротинетка биват наказвани с 300 паунда глоба./БГНЕС