Електрическите скутери: Предпочитан транспорт по време на пандемия

Великобритания започва изследвания на пътния трафик и на това дали при определени условия работници и служители биха избрали електрически тротинетки като предпочитан транспорт, с който да пътуват до работа по време на пандемия. Притесненията на правителството са, че въпреки определените ползи, то този вид транспорт има и доста негативи.

Правителството се надява, че електронните устройства с батерии, най-разпространения модел от които може да измине около 30 километра с едно зареждане, и да развие около 25 км./ч., може да са сериозна алтернатива на обществения транспорт.

За целта правителството планира да инвестира над 250 милиона паунда в изграждането на велоалеи /на които е позволено ползването на елтротинетките в страната/, а плановете за мащабната инвестиция ще бъдат оповестени през следващата седмица от транспортния секретар Грант Шапс.

Използването на този вид алтернативен транспорт - електрическите скутери и тротинетки, както и въвеждането на различно работно време за различните служители, за да няма струпвания в офиса, може да поддържаикономическата заетост в час пик в страната, съобщава The Times.

Въпреки добрата идея за социално дистанциране чрез тротинетките, правителството продължава да има сериозни опасения не само за здравето на пътуващите със скутери и тротинетки, но и за това на пешеходците. Според експерти дори приемането на стандарти за безопасност като задължителното носене на каска, светлоотразителна жилетка и ограничение на скоростта на движение, може да не е достатъчно.

През лятото на миналата година при инцидент с електрическа тротинетка почина известната телевизионна водеща и инфлуенсърка в YouTube Емили Хартридж. 35-годишната жена се сблъска с камион в Южен Лондон.

Само за миналата година в Лондон са регистрирани 31 инцидента със е-скутери, като те изобщо не са повлияли на популярността на превозните средства. Търговците на дребно отчитат 50% нарастване на продажбите на този вид превозни средства през последните 12 месеца.

В повечето европейски столици има и услуги за споделено каране на тротинетки, - в Париж например услугата има над 20 000 електронни скутери за лесно наемане. Този вид услуга, обаче, е пред закриване заради стотиците съдебни дела, които се водят от жертви на произшествия с участието на е-тротинетки. На дневен ред е и въпросът как тротинетките ще бъдат поддържани и дезинфекцирани след всеки потребител.

Във Великобритания нарушителите на правилата за каране на тротинетка биват наказвани с 300 паунда глоба./БГНЕС