По-нататъшния фокус на текста попада върху влаковете на около 700 километра на север - от Орадея до Арад - една от хилядите регионални услуги на румънската железопътна мрежа.
„Пътуващите през пасища в селски участъци влакове са предвоенни реликви от 1937 г., които в повечето западноевропейски страни ще бъдат в музей или използвани само за туристически линии“, твърди статията.
Тя цитира данни на финансовия портал profit.ro, според които румънските железници са натрупали 4,5 милиона минути закъснение само през 2017 г. - равняващи се на 8,6 години. Около 53 милиона пътници са пътували с влак в страната през миналата година, според Международния съюз на железниците.
„В страни като България или Румъния влакове втора или трета ръка, които са изхвърлени в началото на 2000-та от френската, английската, немската или датската железопътна линия, са част от ежедневния транспорт“, посочва текста.
Но извън границите на съюза ситуацията се влошава още повече.
Машинистът от Дуръс, Албания, на име Валон, казва пред Евронюз, че всеки отделен влак е вандализиран и затова някои вагони нямат светлина и прозорците са счупени, след като върху тях са хвърлени камъни. “Локомотивите също се разпадат“, продължава той и посочва фаровете. "Те крадат и крушките на фаровете."