„Рено“ с криза в продажбите
И тримата най-големи производители на автомобили в Европа отбелязаха спад в продажбите си в блока.
„Фолксваген“ успя да запази първото място, но 4,8-процентният спад на продажбите до 1,4 млн. автомобила доведе до спад на пазарния му дял до 25,1%.
„Стелантис“, която беше създадена от сливането на италианската „Фиат Груп“ и френската „Пежо“-„Ситроен“, претърпя по-малък спад от 2,1% до 2,1 млн. единици, което повиши пазарния ѝ дял до 21,9%.
Групата „Рено“ претърпя 10-процентен спад, като продажбите на едноименната марка спаднаха с 16%, докато продажбите на евтината марка ‚Дачия“ и спортните марки „Алпин“ нараснаха. Пазарният дял на френската автомобилна група се сви до 10,6%.
Германската БМВ успя да увеличи регистрациите си с 1,5%, но „Даймлер“ - собственик на марките „Мерцедес“ и „Смарт“ - отбеляза спад от 12,4%.
Корейската „Хюндай Груп“, която включва марките „Хюндай“ и „Киа“, затвърди позицията си на четвърти автомобилен производител в ЕС с ръст от 18,4% до над 828 000 автомобила. Пазарният й дял нарасна до 8,5%.
Данните, които са предоставени от членовете на ACEA, не включват продажбите на американския производител на електромобили „Тесла“. Данните на ACEA не включват и разбивка по бензинови, дизелови и електрически автомобили, които се предоставят в отделен тримесечен доклад. /БГНЕС