Facebook заплаши Австралия с рестрикции

Facebook обяви готовност да лиши потребителите си в Австралия от възможността да споделят международни и местни новини на своите профили в едноименната социална мрежа, ако влезе в сила задължителният кодекс за медийния пазар в страната.

„Ако проектът на кодекса, управляващ медийния пазар в страната, стане закон, - съжаляваме, но ще деактивираме възможността за споделяне на местни и международни новини за всички потребители на Facebook и Instagram в Австралия“, заяви Уил Ийстън, главен изпълнителен директор на Facebook Австралия и Нова Зеландия.

Йистън също уточни, че Facebook разбира и споделя усилията на австралийското правителство да подкрепя местни медийни компании, но е принуден да се защитава в тази ситуация. "Изправихме се пред избор: или да премахнем изцяло новините, или да приемем система, която позволява на медиите да изпращат толкова съдържание, колкото искат, на цена без ясни ограничения. За съжаление никой бизнес не може да работи по този начин", се казва в изявлението.

Решението няма да засегне основните продукти и услуги на компанията в Австралия, а само новините, но компанията ще продължи да работи с правителството за разрешаване на спора.

По-рано Google заяви, че законодателното регулиране на медийния пазар в страната, предложено от австралийските власти, е несправедливо и приемането му ще повлияе на качеството на услугите, предлагани на местните потребители. Австралийската държавна комисия по конкуренция и защита на потребителите, която инициира приемането на кодекса, обвини Google в дезинформация, и отбеляза, че новото законодателство само ще възстанови справедливостта на медийния пазар в страната, изравнявайки правата и възможностите на своите участници.

На 31 юли Комисията за конкуренция и права на потребителите в страната предложи кодекс за поведение за всички участници на медийния пазар в страната. След края на 2020 г. от технологичните компании Facebook и Google се очаква да хостват и плащат за австралийско медийно съдържание и да им предоставят потребителска активност и предпочитания. /БГНЕС