Fibank представи Нинджиро - приложение за обучение на деца по финансова грамотност

Fibank (Първа инвестиционна банка) представи приложението Нинжиро - то помага на децата да придобият финансова грамотност по забавен и увлекателен начин. Името на играта идва от японски език и самият Нинджиро е герой, символизиращ цяла платформа за общуване между родители и деца, създадена с финансово-образователна цел и с игрови характер, предаде репортер на БГНЕС.

Приложението Нинджиро на Първа инвестиционна банка може да откриете в платформата Viber. Приложението е отворено за всички - независимо от типа карта и банката издател, стига да е издадена в България.

Създателите на платформата подчертаха, че са комбинирали ролята на родителя с детето и комуникацията между тях се осъществява по интересен начин. Те обясниха, че са се опитали да улеснят комуникацията между двете страни като са добавили игрови характер. Те дадоха разяснение относно правилата - дава се задача от родителя, която може да бъде поставена с текст или снимка и доказателството за нейното изпълнение от страна на децата може също да бъде посредством текст или снимка. В зависимост от това дали задачата ще бъде изпълнена децата получават или не получават определен брой точки или ваучери. Създателите са категорични, че целта не е да се замени офлайн комуникацията между родител и дете, а да се оптимизира комуникацията с децата, защото те до огромна степен са част от дигиталното бъдеще.

Никола Бакалов, главен изпълнителен директор на Fibank обясни, че създаването на картов продукт за деца е била негова лична идея още преди 20 години. “Малко по-късно това стана възможно, макар и не първата банка, ние направихме това достатъчно достъпно и привлекателно за децата. Когато финансите са гръбнака на една икономика е много важно да се приобщят младите от ранна детска възраст”, каза той и добави, че са свършили много неща за младите, но във времена на развитие на модерните технологии им предстои и още много работа. Бакалов каза, че тяхната мисия е да помогнат на децата да придобият финансова грамотност още в ранна възраст.

Директорът на Fibank добави, че има определени притеснения, защото според него родителят не трябва да предлага възнаграждение за всяка ежедневна работа на детето, но призна, че и той го прави понякога. “Не винаги нещата, които са правилни са възможни, затова понякога се налага да влагаме въображение”, посочи той и добави, че с интерес ще наблюдава как децата биха насочили новопридобитите си финанси - било то за играчка например или за кауза.

“За 7 години това е четвъртото ни събитие на тема реална и ранна финансова грамотност за децата”, подчерта Илона Станева, директор „Маркетинг и реклама“ в Първа инвестиционна банка и добави, че са щастливи, че вече са успели да изпълнят своя проект.

Ваня Манова, регионален мениджър на Mastercard за България, РСМ и Косово посочи, че всяка една програма и продукт трябва да има надграждане, а не да остава един и същ. “Комуникацията с децата, общият език и правилното място са много важни”, заяви тя и добави, че технологиите се създават, за да бъдат в полза на всички. Манова подчерта, че приложението е създадено от българи и български банки с обща мисъл към децата. “Това е социално отговорна платформа”, категорична е тя.

Яна Алексиева от Асоциация „Родители“ обясни, че в училище темите за ранната финансова грамотност не са много често застъпени и остават за обсъждане в семейството. “Да не мислим, че децата са консуматори, а да им обясним и да ги научим на спестовност”, предлага тя и добави, че митът, че децата са малки не е верен и трябва да се водят и по-сериозни разговори с тях на тема финанси.

Ива Атанасова, изпълнителен директор на Фондация Digitalkids (дигитални деца) каза, че нейната основна работа е свързана с дигиталната грамотност на децата и с времето се е научила да обяснява на малките по-лесен и интересен начин тази сложна материя. “Благодарение на импровизацията можеш да научиш едно дете на много. Вярвам, че финансовата грамотност е много важна за децата”, каза тя.

Полина Видас, регионален мениджър на Mastercard за България, РСМ и Косово каза, че спестяването е отлагане на удоволствието и това е важно за психологическото израстване на един човек. Видас обясни, че децата могат да се включат и в каузи - участникът да дари изкараните средства за кауза по избор. В приложението се избира кой от двамата родители да администрира задачите на децата, като няма ограничение в броя на децата. В приложението няма падащо меню, а родителят сам преценява какво да постави на своето дете, защото той го познава най-добре.

За потребителите, които се чудят дали да използват приложението на Fibank нека си зададат следния въпрос: Искате ли да научите детето си на финансова грамотност по забавен и увлекателен начин?

Приложението Нинджиро на Fibank ви позволява точно това. То съдържа игрови елементи с насоки към обучение във финансова култура и социална ангажираност на детето с каузи. Нинджиро отговаря изцяло и на желанието на децата да бъде занимателно, от една страна то е под формата на игра, а от друга страна децата могат да управляват собствените си изкарани средства. Важно е да отбележим, че приложението предоставя лесен и бърз контрол на родителите за харченето на средства, без да бъде ненужно стимулирането на харченето на пари. Едно от ключовите характеристики на приложението е, че то не е финансов елемент, а увлекателно средство, което позволява на децата да обогатят знанията си във финансовата грамотност. /БГНЕС

Тагове: