Ваня Манова, регионален мениджър на Mastercard за България, РСМ и Косово посочи, че всяка една програма и продукт трябва да има надграждане, а не да остава един и същ. “Комуникацията с децата, общият език и правилното място са много важни”, заяви тя и добави, че технологиите се създават, за да бъдат в полза на всички. Манова подчерта, че приложението е създадено от българи и български банки с обща мисъл към децата. “Това е социално отговорна платформа”, категорична е тя.
Яна Алексиева от Асоциация „Родители“ обясни, че в училище темите за ранната финансова грамотност не са много често застъпени и остават за обсъждане в семейството. “Да не мислим, че децата са консуматори, а да им обясним и да ги научим на спестовност”, предлага тя и добави, че митът, че децата са малки не е верен и трябва да се водят и по-сериозни разговори с тях на тема финанси.
Ива Атанасова, изпълнителен директор на Фондация Digitalkids (дигитални деца) каза, че нейната основна работа е свързана с дигиталната грамотност на децата и с времето се е научила да обяснява на малките по-лесен и интересен начин тази сложна материя. “Благодарение на импровизацията можеш да научиш едно дете на много. Вярвам, че финансовата грамотност е много важна за децата”, каза тя.
Полина Видас, регионален мениджър на Mastercard за България, РСМ и Косово каза, че спестяването е отлагане на удоволствието и това е важно за психологическото израстване на един човек. Видас обясни, че децата могат да се включат и в каузи - участникът да дари изкараните средства за кауза по избор. В приложението се избира кой от двамата родители да администрира задачите на децата, като няма ограничение в броя на децата. В приложението няма падащо меню, а родителят сам преценява какво да постави на своето дете, защото той го познава най-добре.
За потребителите, които се чудят дали да използват приложението на Fibank нека си зададат следния въпрос: Искате ли да научите детето си на финансова грамотност по забавен и увлекателен начин?
Приложението Нинджиро на Fibank ви позволява точно това. То съдържа игрови елементи с насоки към обучение във финансова култура и социална ангажираност на детето с каузи. Нинджиро отговаря изцяло и на желанието на децата да бъде занимателно, от една страна то е под формата на игра, а от друга страна децата могат да управляват собствените си изкарани средства. Важно е да отбележим, че приложението предоставя лесен и бърз контрол на родителите за харченето на средства, без да бъде ненужно стимулирането на харченето на пари. Едно от ключовите характеристики на приложението е, че то не е финансов елемент, а увлекателно средство, което позволява на децата да обогатят знанията си във финансовата грамотност. /БГНЕС