Сюжетът на филма е свързан със свят, в който Ню Йорк е унищожен от голямо бедствие и сега архитект иска да възстанови известния град като един вид утопия. За да вдъхне живот на сюжета, Франсис Форд Копола е събрал звезден актьорски състав, включващ Адам Драйвър, Дъстин Хофман, Форест Уитакър, Шая Лабьоф, Лорънс Фишбърн и др. Макар че кастингът изглежда на ниво, изглежда, че основното предизвикателство пред режисьора е простият факт, че никога не е работил по филм, който толкова разчита на специални ефекти.
Дори и продукцията да върви перфектно, очевидно е, че Франсис Форд Копола ще трябва да похарчи още малко състояние, за да я осъществи. Източници твърдят, че първоначално той е използвал технологията на продукцията, благодарение на която "Мандалорианецът" изглежда толкова добре. Този сериал обаче има финансовата подкрепа на дълбоките джобове на Дисни, а Копола е трябвало да бръкне в печалбите си от продажбата на калифорнийските си винарни, за да финансира този проблемен филм, като източниците твърдят, че дори след тези визуални производствени разходи филмът е трябвало да се върне към традиционното използване на зелен екран.
Липсата на познания за тежките специални ефекти е можело да бъде смекчена чрез наемането на подходящ екип за ефекти, но Копола явно не е бил доволен от работата им. Още през декември Франсис Форд Копола уволни почти целия екип по визуалните ефекти. Преди 30 години той направи същото за "Дракула".
Вероятно поради всички главоболия и драми, дизайнерът на продукцията Бет Микъл и главният художествен директор Дейвид Скот вече са напуснали филма. Това ще забави значително продукцията, тъй като ще трябва да бъдат заменени толкова много ключови хора. По-голямото притеснение обаче е, че Франсис Форд Копола изглежда не знае какво прави и че режисьорът на "Кръстникът" може да опетни собственото си наследство. /БГНЕС