Новата услуга ще улесни живота на около 35 хиляди софиянци, на които средно годишно им отнемаше по два часа да отидат от работа до Центъра за градска мобилност (ЦГМ), да подадат документите, да изчакат на опашка на каса да платят.
„Всичко това става изцяло електронно, така че тези 70 хиляди часа ще бъдат прекарани по по-приятен и полезен начин“, подчерта Георгиев.
Той посочи, че нововъведението има и много важен екологичен ефект. Към всяко заявление се прилагат документи, над 180 хиляди листа хартия постъпват всяка година в ЦГМ.
„Всичко това остава в историята. Изцяло дигитализиран процес. Сканират се документите, подава се онлайн заявлението и най-новото проверката на самоличността също става онлайн. Това става с помощта на електронна услуга за идентификация. Сканирате личната си карта, след което с телефона в ръка успявате да се заснемете, така че да провери, че вие сте лицето на снимката. Така всъщност улесняваме софиянци и се надяваме да имат повече време за приятни неща в ежедневието си, да не губят време за чакане по гишета, опашки и административни услуги. Плащането също е изцяло онлайн“, обясни Георгиев.