Например, внушенията, че ГЕРБ ще спечелят лесно и с преднина, отразява инерционни нагласи на обслужване на властта на Борисов и Пеевски от години. Няма как да имаме пленена държава, пленени медии и да нямаме пленена социология.
В екрана се въртят едни и същи лица, грешат и то с много в прогнози, което би трябвало да ги извади от пазара, но партньорските им медии им дават трибуна и същите "грешници" интерпретират резултатите все едно са познали. От една страна, няма пазар за истината и добросъвестната социология, от друга, дългите години на обслужване на властта лишиха социолозите от професионални инстинкти и конкурентноспособност.
Не е нормално стари „експерти“ да обясняват нови явление в българската политика, след като не са познали нито един резултат, но медиите решават кого да поканят. Кръгова поръка – аз на теб, ти на мен. "Богатите" медии поръчват проучвания, за да не излезе, че социологията е платена. Но преди това някой е платил на медиите – така клиентът получава две в едно - и резултати и канал за разгласяване.
Ако погледнете "експертите" в екрана, ще се затрудните да намерите сред тях някой мохикан на независимата социология, който да държи на отговорността си пред обществото. Защото много хора формират поведение и очаквания, вземат решение въз основа на тяхната работа. На мода са кеш енд кери социолозите. Но не само те - кеш енд кери манталитетът доминира и сред журналисти, политолози, анализатори - вече не е удобно човек да се нарече експерт или анализатор.