Данните от FlightRadar24 показват, че самолетът е достигнал височина от почти 3 350 метра, преди да се снижи внезапно. След това е загубил връзка с контрола на въздушното движение.
Министърът на транспорта заяви в събота, че машината изглежда се е отклонила от предвидения курс точно преди да изчезне от радара.
"Sriwijaya Air", която извършва полети до дестинации в Индонезия и Югоизточна Азия, заяви само, че разследва загубата на контакт.
Самолетът, който падна в събота, не е модел на злополучния MAX, виновен за две други катастрофи, и е бил на 26 години.
"Известени сме от Джакарта относно полета на "Sriwijaya Air" SJ-182. Нашите мисли са с екипажа, пътниците и техните семейства", каза Боинг в изявление. „Ние сме в контакт с клиента на нашата авиокомпания и сме готови да ги подкрепим през този труден момент.“
Авиационният сектор на Индонезия отдавна има репутацията на лоша безопасност и преди време на авиокомпаниите беше забранено влизането във въздушното пространство на САЩ и Европа.
През 2014 г. самолет на "AirAsia", насочен от Сурабая към Сингапур, катастрофира със загуба на 162 живота. В заключителния доклад на местните следователи за тази катастрофа се посочва, че основните фактори включват хронично дефектен компонент в системата за управление на руля, лоша поддръжка и неадекватна реакция на пилотите.
Година по-късно, през 2015 г., над 140 души, включително десетки на земята, бяха убити, когато военен самолет катастрофира малко след излитането в Медан на остров Суматра. /БГНЕС