Кампания срещу омразата към затлъстели тела на плажа се провали в Испания

Трета жена заяви, че смята, че нейна снимка може да е била използвана за испанска рекламна кампания за "различното плажно тяло" без нейно разрешение.

Преживялата рак Джулиет Фицпатрик, която е претърпяла мастектомия, смята, че за жената в рекламата може да са използвани нейни снимки.

Целта на рекламата, организирана от испанското министерство на равенството, е да насърчи жените да ходят на плаж, независимо от това как изглеждат.

Сега обаче три британки заявиха, че снимките им са били използвани без разрешение.

Една от жалбите е подадена в края на тази седмица. През уикенда друга жена, изобразена на плаката, заяви, че протезата на крака ѝ е била изрязана.

Създателят на кампанията, Арте Мапаче, се извини за използването на тези снимки без съгласието на жените.

Шестдесетгодишната г-жа Фицпатрик от Южна Англия заяви, че лицето на жената, която е претърпяла мастектомия, е взето от една от нейните плажни снимки.

Но в неделя тя заяви пред Би Би Си, че тялото на плаката не е нейно, тъй като жената е с една гърда, докато тя е с двойна мастектомия - както се вижда на оригиналната снимка, предоставена в редакцията на Би Би Си.

„Това, което се случи, изглежда е в пълен разрез с темата на кампанията, добави тя. "За мен става въпрос за това как тялото ми е било използвано и представено на показ без мое разрешение", каза Фицпатрик.

През последните няколко дни британските модели Ньоме Никълъс-Уилямс и Сиан Грийн-Лорд заявиха, че снимките им са били използвани в кампанията също без тяхно разрешение.

"Като се има предвид - оправданият спор относно правата върху изображенията в илюстрацията, реших, че най-добрият начин да компенсирам вредите, които може да са настъпили в резултат на моите действия, е да разделя парите, които получих за работата, и да дам равни части на хората в плаката", заяви авторът на монтираните снимки Мапаче.

"Надявам се да успея да реша всичко това възможно най-скоро, приемам грешките си и затова сега се опитвам да поправя нанесените щети", добави Мапаче.

В изявление по-рано тази седмица Испанският институт за жените заяви, че кампанията е отговор на "фетфобията” /от англ. - "омраза към тлъстините"/ – разпространяващата се омраза към нестандартните тела - особено на женските. Това е явление, което е най-разпространено през лятото".

---------------------------------------------------------------------

Mария Закаро, Би Би Си

Тагове: