Карлос Контрера: Предлагаме четири нови довозващи линии на столичния градски транспорт

От 12 май тръгна първата довозваща линия в София, която се обслужва от пет малки електрически автобуса и свързва кварталите „Манастирски ливади" и „Павлово" с колелото на трамвай 5 при „Бъкстон". Днес представихме и едно предложение – тази първа довозваща линия да бъде удължена до метростанция „Красно село", което е желание на част от живущите и ползващи тази нова услуга в градския транспорт.

Това заяви в интервю за БГНЕС общинският съветник Карлос Контрера.

„Отделно от това представихме предложения за още четири нови довозващи линии, които да бъдат разкрити поетапно до 11 септември т.г.", съобщи Карлос Контрера. Той обясни, че се предлагат три линии, които да свързват кв. „Горна баня" и вилна зона „Горна баня" с метростанция „Горна баня" и довозваща линия за кв. „Манастирски ливади", кв. „Малинова долина" и кв. „Витоша".

Общинският съветник уточни, че довозващата линия, която ще обслужва териториите от кв. „Малинова долина" и кв. „Витоша", достига до метростанция „Витоша". „По този начин се опитваме да построим системата на довозващите линии, да направим една сериозна крачка за обслужване на кварталите, там където не могат да се движат класическите 12-метрови и 18-метрови автобуси", каза той и добави, че всичко това е обсъдено с инициативните комитети и гражданите.

Желанието на гражданите, подчерта Контрера, е маршрутите да бъдат съобразени с натоварването на територията, да влизат вътре в кварталите, да се разположат спирки и места за спиране, така че бъдат обхванати максимален брой живущи, което да увеличи потенциалния пътникопоток.

„Предстои тези предложения да бъдат разгледани на комисията по транспорт в понеделник, да бъдат приети на сесията на 15 юни, след влизане на решението в сила, Център за градска мобилност ще изработи разписанията, ще се разкрият новите спирки, които да обслужват тези линии", отбеляза общинският съветник. Контрера се надява поетапно през юли, август и началото на септември новите четири довозващи линии да бъдат въведени в експлоатация.

Той съобщи, че се прави и една друга промяна – електробусната линия 73, която м.г. беше удължена, вече ще стига и до обръщателното колело в кв. „Младост 1" до бул. „Андрей Сахаров". „Нашият аргумент като вносители е, че има потенциал за по-добро транспортно обслужване, зоната е доста натоварена, с доста живущи и работещи в района, и съответно в момента се обслужва само от тролейбусна линия 5, така че считаме добавянето и на тази електробусна линия и даването на възможност за връзка с кв. „Овча купел", ще бъде прието и ще се ползва от гражданите", каза още общинският съветник.

Контрера посочи, че средната дължина на линия е приблизително 5 км, но това може да претърпи съответните промени. „Предвижда се разкриването между 10 и 15 нови спирки, но тъй като това са довозващи линии, допълващи обществения транспорт, ще бъдат означени и места за спиране, което ще позволява в тези тесни улици на повече точки да става слизането и качването от електробусчетата", обясни той. Общинският съветник уточни, че това няма да са класически тип спирки, но законът дава възможност за разкриването на такива места, с идеята приблизително да се осигури изохрон от около 150 – 300 метра между отделните места за спиране.

Контрера обясни, че приблизителната вместимост в електрическите автобуси е 21 души. „В тесните улици на „Горна баня", на „Малинова долина" и на кв. „Витоша", тези електробуси са изключително маневрени, могат да преминат през участъци, където по-голямо превозно средство, трудно би успяло да премине", заключи той./БГНЕС