Гърция никога не е развивала култура за пътуване с железопътен транспорт. Пътуването с влак никога не е било основен вид сухопътен транспорт. Резултатът е: остаряла мрежа от железници и влакове, която, въпреки че от време на време се правят опити за модернизиране на системата, неведнъж е ставала причина за трагедии.
Решението за насърчаване на автомобилния и автобусния транспорт в това кътче на Европа е продиктувано от политическа целесъобразност, тъй като управляващата класа се стреми към печалби, които влаковете не могат да осигурят
Амбициите на Гърция за модерна железопътна система излизат от релси през 50-те и 60-те години на миналия век, когато инфраструктурата е изградена в опит да се стимулира растежът в опустошената от войната страна. Възстановяването на следвоенна Европа разчиташе в голяма степен на железопътните мрежи, които бързо бяха ремонтирани, за да послужат като ключов инструмент за растеж. Гърция прави изключение, тъй като предпочита камионите пред влаковете за превоз на товари. Аргументът, че планинският релеф на Гърция не е подходящ за пътуване с влак не важи, като се има предвид, че железопътните мрежи преминават през много по-сложни планини в Швейцария, Австрия, Северна Италия или Пиренеите.
Решението за насърчаване на превоза с камиони и автобуси в този край на Европа е продиктувано от политическа целесъобразност, тъй като управляващата класа се стреми към печалби, които влаковете не могат да осигурят. Политиците раздаваха лицензи за камиони и автобуси като лост за местните партийни лидери, които след това се отплащаха за политическата услуга, като привличаха гласове от местната общност. В резултат на това Гърция се сдоби с най-лошата железопътна мрежа в Европа - мрежа, която според експертите трябва да бъде изоставена и изградена наново. Всички стъпки към модернизиране на железопътната система на страната са постигнати благодарение на натиска, а понякога и на заплахите от страна на ЕС, с цел гръцките железопътни линии да станат съвместими с европейските им аналози.
"Никога повече", заяви министър-председателят Кириакос Мицотакис, визирайки трагедията. "Сега или никога", би могло да се добави, тъй като пред страната се открива голяма възможност най-накрая да се сдобие с по-безопасно, по-екологично и по-икономично транспортно средство./БГНЕС