Кибератаките са все по-сериозен проблем, CYBER ONE и CYBER 360 Academy предлагат решения

Сериозен проблем през последните три години в цял свят са кибератаките. Това заяви изпълнителният директор на застрахователна компания „Лев Инс“ Валентин Илиев, предаде репортер на БГНЕС.

Валентин Илиев

Илиев посочи, че съвременната индустрия е много уязвима от тези кибератаки. „Ние имаме цялостно решение за това. Специфичното тук е, че ние не се концентрираме само върху предоставянето на застраховка на нашите клиенти, а предлагаме 360-градусово покритие заедно с нашите партньори, като започнем с обучението на нашите клиенти как да се предпазят още преди да е настъпил проблемът “, заяви той.

Кирил Григоров, ръководител на CYBER ONE – компания за управление на риска в киберсигурността чрез център по киберсигурност по израелски модел, разказа повече за това как да се предпазим в киберпространството.

Той подчерта, че през последните три години Ковид изцяло промени ежедневието ни и начина, по който реагираме и правим бизнес. „Заедно с това се промениха и заплахите. Екипът ни се занимава не само с мониторинг, но и с реакция и управление на инцидентите. Имаме възможност да виждаме от първа ръка удара, който нанася престъпността върху бизнеса. В момента е изключително лесно да хакнеш една компания. Не се налага да учиш дълго, трябва да имаш малко по-престъпно мислене и… интернет, гледаш в YouTube и има достатъчно инструментариум да се подготвиш“, заяви Григоров.

Кирил Григоров

Той подчерта, че се наблюдава един основен проблем: всички неглижираме опасността, докато не станем жертви на тези кибератаки.

„Много често дори не осъзнаваме, че сме жертва на кибернападение. Голяма част от нас се чувстват сигурни до момента, в който не се случи инцидентът. Вижда ли сме огромни компании, които имат прекрасни средства за киберсигурност, добре защитени до момента, в който инцидентът не се случи. Към кого се обръщате тогава? На IT специалист или компания за киберсигурност. Сега трябва взимате бързи и спешни решения, за да минимизирате щетите и да защитите бизнеса си“, заяви Григоров.

Той цитира статистиката, която показва, че голяма част от бизнесите не могат да се възстановят след кибератаките: „В последните години работим по възстановяването на доста компании както частни, така и публични“.

Според него когато се говори за защита първата стъпка е да се осъзнае проблемът и заплахата, която стои пред нас и след това да търсим решение.

„Първото нещо, на което трябва да обърнем внимание е, че никой от нас не е защитен. На първо място е обучението. Всеки който работи с дигитално устройство трябва да е наясно с рисковете както за себе си, така и за бизнеса си. Другото много важно нещо е застраховането. Много е важно да има човек, който да застане до теб и да ти помогне, когато щетата се е случила, да покрие щетите“, заяви Григоров.

Зоя Василев

Зоя Василев, ръководител на CYBER 360 Academy – първата българска академия за обучения по киберсигурност, която съчетава технологичната експертиза на световно признати израелски експерти с иновациите в сферата на образованието. Тя организира и участва в обученията на деца в кампанията „Пази детето в интернет“, като за една година успява да обучи над 120 000 хиляди деца, учители и родители.

Василева предупреди, че успешните хакерски атаки стават заради човешка грешка или незнание как да реагираме при такава атака. Всеки ден се получават над 3 милиарда фалшиви имейла в световен мащаб, повечето са фишинг атаки. „В тази връзка нашите обучения са подходящи както за публичния, така и за частния сектор. Предлагаме обучения за учители, защото сме лицензирани от МОН. Предлагаме обучения за всеки един човек, който използва дигитални устройства, и разбира се за децата. Като социално отговорна компания „Лев Инс“ реши да продължи кампанията „Пазете детето на пътя“ в „Пазете детето в интернет“. Стартирахме преди година и половина. Обиколихме цяла България, обучихме над 130 хиляди деца и техните учители. Бяхме подкрепени от над 30 общини, ДАЗД и от най-големите университети в България – Великотърновски, Пловдивски, Варненски свободен университет, УНСС“, разказа Василева.

„Лев Инс“ е създадена през 1996 г. с капитали на израелски и американски инвеститори, които имат за цел да развият бизнеса в Европа, като използват България като своеобразен хъб. Компанията стъпва върху израелското ноу хау за превенция на риска и неговото застраховане. Основната цел е да се изпреварят събитията, а не да се изчаква те да се случат.

За 2022 г. „Лев Инс“ има генериран премия приход от половин милиард лева. Единствената компания в България, която разполага със собствен кол център и с мобилен екип на пътя, за да са в помощ на своите клиенти във всяка една трудна ситуация. „Лев Инс“ действа в шест европейски държави – Гърция, Румъния, Италия, Полша, Хърватия и Испания. /БГНЕС