Китай въвежда нови ограничения в гейминг индустрия

Китай обяви нови планове за ограничаване на онлайн гейминг индустрията, което доведе до спад на акциите на технологични гиганти, включително Tencent, предаде АФП.

Новите ограничения, публикувани онлайн от регулаторния орган, имат за цел да ограничат закупуването на игрални продукти в самите игри и натрапчивото поведение при игра.

След новината Tencent загуби над 10% от акциите си в Хонконг, а конкурентната компания Netease - над 20%.

Пекин за първи път предприе мерки срещу сектора на гейминга през 2021 г. като част от мащабна репресия срещу големите технологии, включваща строг лимит на времето, което децата могат да прекарват в онлайн игри.

Прекратяването на процеса по замразяване на лицензите за хазартни игри породи надежди, че фокусът върху индустрията е отслабнал.

Но обявените проекторегламенти ще въведат ограничения за презареждане на портфейлите в игрите и ще премахнат функциите, предназначени да увеличат времето за игра, като например наградите за ежедневно влизане в системата.

Ще трябва да се въведат и изскачащи прозорци, предупреждаващи потребителите за " неразумно" поведение при игра.

В законопроекта също така се потвърждава и забраната за "забранено съдържание на онлайн игри, което застрашава националното единство" и " заплашва националната сигурност или вреди на националната репутация и интереси".

Tencent е световен лидер в сектора по отношение на приходите, като доминира на азиатския пазар и инвестира в студия за игри по целия свят.

Въпреки че акциите на компанията се сринаха, някои независими студия за игри заявиха, че регулациите могат да предоставят нови възможности.

Ченг Гонг, главен изпълнителен директор на базираната в Ченгду компания Hanjia Songshu, заяви, че студиата, които се фокусират повече върху иновациите и висококачественото потребителско изживяване, могат да извлекат полза.

"Всички се фокусират върху това да накарат играчите да зареждат повече. Само тези, които имат най-големи приходи, могат да си позволят да харчат повече пари за реклама и следователно в замяна ще получат повече играчи, които зареждат", посочи той. /БГНЕС