Клиентите на Apple в САЩ се докоснаха до очилата Vision Pro

Нетърпеливи клиенти се наредиха на опашка пред магазините на Apple в САЩ, за да си вземат първите очила Vision Pro - устройство за 3499 долара.

Днес се състоя най-голямата премиера на технологичния гигант след дебюта Apple Watch преди девет години.

Пускането на пазара на Vision Pro от най-емблематичния производител на устройства в света може да се окаже крайъгълен камък за любителите на виртуалната или разширената реалност, които виждат в технологията следващата глава в онлайн живота след смартфона.

"Наистина нямам търпение да го изпробвам и да получа идеи за приложения", каза Хосе Карлос, софтуерен инженер в Uber, докато стоеше пред магазина на Apple в Сан Франциско, предаде АФП.

"Скъпо е, но съм готов да платя цената, за да бъда ранен потребител", добави той.

Поради високата цена и слабия успех на подобни и по-евтини версии от Meta, собственик на Facebook, в първите отзиви беше изразено съмнение, че Vision Pro ще промени правилата на играта, поне засега. Vision Pro е "удивителен" продукт, пише технологичният уебсайт The Verge, но "също така представлява серия от наистина големи компромиси", които "е невъзможно да бъдат пренебрегнати". Това е "впечатляващ продукт, който е бил създаван в продължение на много години и за милиарди долари", но "дори след като го изпробвах, все още нямам представа за кого или за какво се предполага, че ще бъде това нещо", се казва в анализ на "Ню Йорк Таймс".

Критиците признават, че има определен "уау" фактор, като отбелязват най-съвременното качество на изображението и радостта от това да отваряш и затваряш приложения, които се носят в пространството, използвайки само очите и пръстите си. Въпреки това очилата са тежки, разрошват косата на потребителя и се нуждаят от голяма батерия.

Главният изпълнителен директор на Apple Кук се появи в магазина на Apple на Пето авеню в Ню Йорк, за да поздрави първите клиенти, придружен от аплодисментите на персонала.

"Това е технологията на утрешния ден, показана днес. Това е начинът, по който аз мисля за нея", каза Кук относно високите цени. "Но с течение на времето, кой знае какво ще се случи. Сега сме определили правилната цена", добави той.

По-рано тази седмица Кук се появи на корицата на Vanity Fair, заедно с Vision Pro. Той си навлече критики по време на конференция през юни, когато разкри устройството, без да го изпробва.

"Пространствено", а не виртуално

Apple определя Vision Pro като своя първи опит в "пространствените компютри", отказвайки се от термина "виртуална реалност", който се свързва с технологичните маниаци и геймърите. В рекламите потребителите носят Vision Pro, за да работят, да разговарят с приятели, да сменят приложения и да гледат филми. Apple твърди, че за Vision Pro са налични 600 специално разработени приложения и игри, както и един милион съвместими приложения.

"Тези невероятни приложения ще променят начина, по който се наслаждаваме на забавленията, музиката и игрите", каза Сюзън Прескот, вицепрезидент на Apple. Disney си партнира с Apple за осигуряването на 150 3D филма, съобщиха компаниите. Netflix, Spotify и Google засега отказват да модифицират приложенията си специално за очилата.

По време на разговора за приходите Кук заяви, че Vision Pro ще се предлага и в други страни по-късно тази година. Продуктът може да бъде тестван в магазините на Apple в САЩ. Устройството изисква фини настройки и известно обучение, тъй като "повечето потребители нямат опит с жестовия контрол. Според анализаторите от Wedbush Securities предварителните поръчки са били силни и Apple очаква да продаде около 600 000 единици тази година. /БГНЕС