„В момента достъпът на живущите е по това локално платно. Премахвайки платното те няма да имат достъп до жилищните сгради. Той ще стане възможен само през тротоара“, посочва тя и добавя, че новата регулационна линия преминава през храм „Св. Панталеймон“ в района, който обаче не може да бъде съборен, за да се изпълни в цялост новия план.
Любо Стефанов от Сдружение „За Княжево“ коментира, че ако разширението и изграждането на тунелната пътна връзка не се реализират, Столичната община ще спести пари и няма да влага средства в нещо, което десетки хора не искат.
„Преди време в проекта бяха заложени две тръби. Едната предвиждаше десен завой когато се движите по „Цар Борис III“ и завивате надясно към „Бъкстон“. Тя отпадна, но остана другата, която осигурява връзката от „Бъкстон“ към „Княжево“. Малко по-нагоре, където трамвая излиза от автономното си трасе и излиза по средата на булеварда при княжевската баня, пътя се стеснява, той става само с две ленти – по една в посока. Няма никаква логика да се ушири булевард, който е с по две активни ленти, при условие, че малко по-нагоре пътя се стеснява до една лента. Пътят не може да бъде разширен заради княжевската баня, която е на над 350 г., а отделно отдолу под пътя минават много водни минерални жилки. Няма никакъв смисъл да се стимулира подобен трафик тук“, обяснява Стефанов и добавя, че също така искат да бъде сменен и статутът на пътя.
Той посочва, че според Общия устройствен план е предвидено там да има велоалея.
„Тук е заложена велоалеята, която тръгва от Руски паметник и е планирано да продължи до „Княжево“. Тя в момента свършва до „Околовръстен път“. Идеята е тя да може да бъде продължена, а с унищожаването на локалното шосе губим тази възможност“, казва той и подчертава, че това ПУП влиза в противоречие с ОУП и плана за устойчива градска мобилност.
Стефанов разкрива, че новият път на велоалеята се отклонява по „Околовръстен път“, което е опасно и по този начин се създава реална опасност за велосипедистите, а също така това решение противоречи и на нормативни документи.