В по-малките райони с по-малка консумация бензиностанциите са по-гъвкави и успяха да продадат горивата, тъй като наличностите им са по-малко. Успяха да продадат горивата, което създаде друго напрежение – едни успяват да свалят цените, а другите – не, посочи още говорителят на сдружението.
Според Симов динамиката на цените на световния пазар правят непредсказуем и българския.
„Ако в най-скоро време пазарът на горива не се успокои, държавата ще загуби много от вноските за ДДС. Аз имам сведение, че за първите два месеца в бюджета не са влезнали около 5 млрд.лева. Трябва да си дадем сметка и за друго - акцизът в горивата е твърда величина – 645 лева при дизела, и ако не се лъжа по памет – 675 лева при бензина. Тези цени не мърдат, без значение колко е цената на нефта на пазара. Така че не можем да очакваме кой знае колко драстично на пазара, докато не се увеличи потреблението и не се изчерпят скъпите горива в рафинерията“, обясни още Симо Симов.
Сдружението не е водило разговор с държавата за оказване на финансова подкрепа. Търговците с горива смятат, че управляващите имат далеч по-приоритетни сектори в икономиката в сравнение с петролния бизнес. „Макар че моят личен коментар е, че това, което прави за бизнеса, е крайно недостатъчно и няма да има никакъв ефект, мярката „60:40 просто няма да проработи. Истината е да се успокои пазарът и по-бързо да излезем от кризата“, заяви в заключение Симов. /БГНЕС