Контрера: На ръба сме да останем без превоз заради технически неуредици

На ръба сме да останем без превоз заради технически неуредици. Настоявам извършителят на софтуерната услуга да бъде глобен. Какво прави Столична община?


С тези думи кандидатът за кмет на София от ВМРО Карлос Контрера се обръща към зам.-кмета по транспорт.

Чрез публикация в личния си Фейсбук профил, Контрера, който е бивш председател на Комисията по транспорт в общината и е отлично запознат с проблемите на градския транспорт в столицата, заявява: "На ръба на хаоса сме".

"Последните дни разговарях с водачи от градския транспорт, пътници, експерти. Поради технически причини изпълнителят де факто е сринал функционалността на системата. Стига се до куриози да не може да ти се издаде билет... Питам защо става така и кога ЦГМ ще си оправи недоразуменията?! Кампанията си е кампания, но не може да рискуваме системата на градския транспорт, защото някой не си е свършил работата, категоричен е Контрера".

Той е сезирал заместник-кмета по транспорта за неуредици, технически проблеми и дефекти при внедряването на тикет-система от Център за градска мобилност в наземния транспорт.

"Настоявам не просто да не се плаща на изпълнителя за мърляво свършената работа, но и да бъде глобен. В същото време настоявам да се отменят глобите за транспортните оператори, а оттам и на водачите, които са били санкционирани заради чужди издънки, се посочва още в писмото", казва още Карлос Контрера.

Той публикува и списък с проблеми, с които са го запознали водачи от столичния градски транспорт и пътници:

1. Основен, системен и масов проблем при новите устройства на таблото на водачите - цифрите и шрифта на екраните са с неподходяща големина и водачите се затрудняват да виждат времето и спирките, които трябва да следят, за да изпълняват зададените им маршрути и разписания. Освен това GPS-ите на някои от автобусите показват неправилно, че шофьорите избързват или карат със закъснение, докато в това време те карат по разписание и са навреме на съответните спирки. Това е тежък технически дефект, който води до влошаване на транспортното обслужване, както и до нарушаване на експлоатационните планове и разписанията, т.е. на изпълнението на транспортната задача и то по вина на „Център за градска мобилност“ ЕАД.

2. Значителен брой от картите на водачите имат проблем с регистрирането при започване на смяна. Съответно шофьорите не могат да следят камерите, GPS-ите, или да осъществяват продажби, което пречи на нормалния работен процес, създава опасност в движението, както и води до недоволство сред пътниците, които не могат да си закупят билет.

3. Технически проблем е регистриран и с някои от принтерите, с които са оборудвани терминалите на водачите. Не отпечатват продажбите и не могат да издадат отчет за приключване на смяната. Системата отчита продадения билет от системата, но водачът няма как да го предостави на пътника. По този начин се създава напрежение, както и конфликти с пътниците.

4. Някои от картите на водачите работят само в определени автобуси, а в други въобще не могат да се ползват.

5. Системата се изключва автоматично около 12:00 ч. вечерта, а смените на някои от водачите продължават до по-късно. Съответно в този интервал от време те не могат да следят разписанията и да ползват функциите на устройствата. Не виждат камери, спирки и време.

6. Над 70 на сто от превозните средства останаха без пътническа информация, защото при преминаване на GPS през тикет-системата, отпадането на старата система доведе до несъвместимост. В резултат направеното през последните четири години практически беше заличено по отношение на пътническата информация с изключение на последните подобрения за внедряване на независимо гласово оповестяване. /БГНЕС