Коридор №8: От Гюешево до Крива паланка - дупки, локви, мрак и... малко асфалт

За влизащите от България в съседна РС Македония десетината километри от Граничния пункт Гюешево до град Крива Паланка са истинско изпитание. Всеки, който е минал по този път няма никакво намерение да го пътува отново, освен ако няма неотложни причини, предаде репортер на БГНЕС.

"Магистралният път" започна да се ремонтира преди около три години и оттогава до днес са асфалтирани две отсечи по стотина метра. Останалата част от стария път е разкопана, а на много места има новообразувани дупки, липсват всякакви мантинели и защитни мрежи от падащите камъни.

"Тук никой не ни натиска да напредваме с работата. Така е от над две години. Има дни когато въобще не излизаме от паркинга", каза Йован, шофьор на тежкотоварен камион.

Той не си спомня кога за последен път е полаган нов асфалт.

"Най-опасно е за тировете през нощта. На няколко завоя пътят е толкова тесен, че няма място за един автомобил, а да не говорим за два", каза Йован и добави: "И ние се чудим, защо е така. Взимаме някакви заплати, но реално тази отсечка можеше да бъде готова още в края на 2020 г."

На няколко места между Граничния пункт и Крива Паланка има струпана техника, но работници не се виждат. Живеещите наоколо се възмущават, че трета година са принудени да "се цапат в калта и да си трошат колите". "Тук и пеш може да се пребиеш. Като се стъмни, не знаеш от какво да се пазиш - от локвите, от колите, които изскачат изневиделица или да не се хвърлиш в дерето", каза пред БГНЕС Зоран, който всяка сутрин пътува до Крива Паланка.

Според него "трасето между границата и Крива Паланка никога не е било толкова зле".

От 2017 г. насам властите в Скопие непрекъснато съобщават за напредък в строителство на тази отсечка, но действителността е съвсем друга. И тя е видима още при влизането в РСМ. С идването на новото правителство в София кабинетът на Кирил Петков обеща да открие новият граничен пункт „Клепало“. Към днешна дата, както и в миналото и днес, "обсъждат документацията". Дано след като я приемат, изграждането на "Клепало" не последва примера на "магистралния път" от Гюешево до Крива Паланка. /БГНЕС