Според Анна Танова, изпълнителен директор на АБРО, трябва експертизата да се основава на трайни източници, за да има качествени резултати формати.
„Национално изследване за поведението на децата в интернет пространството е необходимо. Къде потребяват, какво потребяват децата и дали съдържанието е регулирано – е важен аспект на дискутираната тема. Именно за това такъв иницииран обществен дебат е едно добро начало”, заяви Танова.
Мария Бресничка от Националната мрежа за децата резюмира обективни данни за поведението на децата в интернет пространството.
„Децата не гледат новини, но следят системно медийното пространство, точно за това инфлуенсърите са изключително важни”, каза Бресничка и добави също така, че участието на деца в риалити формати не се отразява добре върху тях. За пример тя даде предаване, което съвсем скоро бе излъчено в една от националните медии и предизвика разнопосочни мнения и дискусии в обществото пространство. Според нея важни въпроси са информираността на децата и техните родители за последствията от тези участия, дали все пак децата са икономически защитени.
„Съдържание, насочено към деца, трябва да бъде създадено, защото такова липсва”, коментира още тя.