Въз основа на резултатите от извършени проверки по множество потребителски жалби КЗП констатира, че мобилните оператори продължават да заблуждават възрастни хора и хора с умствени или други физически заболявания при отправянето на предложения за сключването на договори, продажбата на стоки и/или доставката на услуги. В резултат на това, уязвимите потребители често не разбират, че подписват нови срочни договори или остават с напразни надежди, че тези договори ще допринесат за по-ниски месечни сметки.
Подтикването на потребители от т.нар. уязвими групи към вземането на неинформирани търговски решения противоречи на вменените в ЗЗП изисквания за проява на добросъвестност и професионална компетентност от страна на търговците. За този вид нарушения максималната имуществена санкция, предвидена в Закона за защита на потребителите е в размер на 70 000 лв. /БГНЕС